Kan je een toetsenbord aansluiten op een tablet?

Wie weet of je een toetsenbord kan aansluiten op een tablet? Dit omdat ik een laptop te duur vind. Bedankt alvast!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
7.9K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan.
Er zijn kleine toetsenbordjes te koop die je met een kabeltje of bluetooth kunt aansluiten op je tablet. En dat typt beduidend makkelijker ;-)
Kijk wel goed of het toetsenbord dat je wilt kopen past bij / gekoppeld kan worden aan jou tablet, want dat is niet altijd even makkelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. Een tablet met een toetsenbord kan niet echt een laptop vervangen hoor ; net zoals een laptop niet echt een tablet kan vervangen. Maar afhankelijk van wat je er op wilt doen, kan het een prima alternatief zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe kunnen alle tablets dat. En ze zijn ook overal te koop inmiddels ; zelfs bij winkels als Action en Xenos. En natuurlijk elektronicazaken, maar dat zijn niet de goedkoopste. (Maar ook niet de slechtste).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een computer draait natuurlijk op Windows of... waar Apple op draait. En een tablket op Android. Op Android kun je geen Word hebben. Dus dat zal inderdaad niet lukken.
Internetten kan wel weer op elke tablet.
capthavoc
9 jaar geleden
Je kan vrij goedkoop een bleutooth keyboard in een case kopen zelf bij de wibra heb ik ze wel zien liggen.
maar het ligt er dus aan wat voor tablet je hebt en het kan handig zijn om goed te kijken of deze geschikt zijn om op schoot te hebben.
die goedkope hebben meestal een achter steun waardoor je bijna gedwongen bent het altijd op een platte ondergrond tafel/buro etc te leggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb bewust een losse gekocht ; kan ik mijn tablet precies zo voor me neerzetten als ik wil en het toetsenbord idem. In een case zitten ze elkaar altijd in de weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is de (ingebouwde ?) app Polaris daar prima geschikt voor. Daar lees ik trouwens ook PDF's mee. En anders is er ongetwijfeld een handige app voor te downloaden. deze bijvoorbeeld
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobisystems.office&hl=nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tablet met toetsenbord kan zeker wel een laptop vervangen, (bepaalde tablets dan) ik zou niet weten wat je er niet mee zou kunnen, zeker als je een tablet hebt met windows.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Wibra heb ik een toetsenbord met usb aansluiting gekocht (trekt je tablet tenminste niet leeg zoals een bluetooth toetsenbord) voor €12,nogwat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mijne is iets duurder, maar van batterijen snel leeg merk ik niks ; ik heb mijn tablet gewoon aan de lader liggen ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn bluetooth draadloze toetsenbordje is van de Action en kostte €9,99.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, die hadden ze twee jaar geleden helaas nog niet ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is 'n goed ding. Kocht hem verleden jaar zomer.
Ja,dit is helemaal mogelijk!Ik heb er zelf eentje voor mijn iPad,het is moeilijker te krijgen voor een echte "tabled" op iPad zou je dit direct moeten vinden in de Medeia Markt of anders online bestellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt praktisch elk toetsenbord aan een tab aansluiten via USB. Ik heb een Samsung Tab met zijn aparte aansluiting. Daarvoor heb ik een adapter gekocht en kan een muis en toetsenbord aansluiten en gebruik een gewone desktopmuis en een desktop toetsenbord (zonder cijferbord, maar kan ook met) en kan dan normaal typen. Als je het niet veel onderweg meeneemt maar het thuis gebruikt, is dat ideaal. De typische toetsenbordjes die aangeprezen worden zijn niet bepaald gemakkelijk om mee te typen. Heb ik ook al gehad en ze zijn vergeleken met een normaal toetsenbord lastig. Vaak staan de toetsen te dicht bij elkaar of is de aanslag niet prettig.
Waarom ga je niet gewoon naar een Mediamarkt of andere pc winkel en laat daar een toetsenbord aan je tab aansluiten. Dan kun je het meteen uitproberen, alvorens te kopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier is een link naar een Amerikaanse site met voorbeelden...