kan een kpn router gebruikt worden voor een ziggo abonnement?

Thuis heb ik Ziggo internet maar omdat het signaal door een ijzeren plaat die in de muur zit door moet is het signaal slecht in een aantal kamers, ik vroeg me af of ik een router die van kpn is, maar wel een sterker signaal heeft ook voor ziggo kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar niet rechtstreeks het ziggo modem kan je niet vervangen
Ziggo is nog steeds kabel en kpn is adsl.
maar je kunt wel probleemloos de kpn router met een netwerk kabel koppelen aan het ziggo modem.
let er wel op dat je de netwerk kabel dan niet aansluit op de standaard eerste poort van de kpn maar willekeurig in een andere poort, dan gaat je kpn modem/router als switch werken

Eventueel kan je in het kpn modem de dhcp server uit zetten ?
hoeft niet perse maar kan wel probleem oplossen
Op die manier heb je 2 wifi signalen beschikbaar als je deze dus in de buurt zet van de plekken die je niet goed kan bereiken heb je de keuze
voor het betere signaal.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry maar Ik geloof hier er echt niks van. Ten eerste zeg je iets wat al helemaal niet kan "let er wel op dat je de netwerk kabel dan niet aansluit op de standaard eerste poort " Dat is onzin, aangezien de "eerste poort" hier RJ11 is (telefoon/DSL) en de netwerk kabel RJ45 is. Of je moest bedoelen dat iemand een niet passende connectie forceert. En dan komt de echte magie. Je stopt de Ziggo modem in een LAN ipv WAN aansluiting en de experiabox snapt dat en zonder enige instelling werkt dat. Dat wil ik zien gebeuren. Met eigen ogen.
capthavoc
9 jaar geleden
ik bedoel gewoon de netwerk poorten natuurlijk Tja ik ben dan misschien niet zo technisch in de termen
Maar een router is een router ook als is het een modem/router. Kwestie van de eerste netwerk poort overslaan
ik bedoel dus niet dat kleine adsl poortje
maar gewoon de netwerk poort.
Die ziggo verander je gewoon niks aan behalve dan dat je er een netwerkkabel in steekt.
Deze verbindt met de 2 of derde etc poort van de kpn modem
Daarmee maak je er een switch van.
je slaat gewoon het modem gedeelte over
in principe hoeft dat niet eens omdat het een adsl router is in dit geval. maar wat je ook doet het werkt meestal wel.
Het kan zijn dat je de dhcp wel moet uitzetten.
Maar vaak is dat alleen een probleem als je nog meer kabels gebruikt
of als je ip range vol raakt of dat deze overeenkomt met die van de ziggo.
als je alleen de wifi functie gebruik werkt het gewoon
ik heb het meerdere keren met fritzboxen gedaan. gewoon doorverbinden wifi aan en dat werkt
toegegeven dat zijn beide adsl modems
Het principe is het zelfde aan de netwerkkant of het nu kabel of adsl is
het werkte gewoon zonder dat ik meer hoefde te doen dan de dhcp uitzetten. en vaak is dat zelfs niet eens nodig bij minder dan 3 devices
in de meest omstandigheden werkt het gewoon dus
hoef ik al niet te technisch te doen.
mocht er problemen zijn kunnen we altijd nog troubleshooten.