Waarmee kan ik een goede game pc maken van ongeveer 500 euro?

Ik heb al een lijstje gamaakt van wat ik denk waarmee ik het kan maken:

Behuizing:
https://www.conrad.nl/nl/midi-tower-gaming-behuizing-aerocool-strike-x-advance-zwart-rood-674164.html?WT.mc_id=gshop&gclid=Cj0KEQiAkJyjBRClorTki_7Zx8QBEiQAcqwGMU-_sXP_2H5gAJqnZUtTHFaO6Jc78MKY1xcbPuab42caAsSL8P8HAQ&WT.srch=1 €60

Voeding:
http://www.alternate.nl/Sharkoon/WPM500-V2-500-Watt-voeding/html/product/1110336?tk=10679&lk=10723 €40

Ram:
http://www.memoryshop.nl/product/459640/category-196444/kingston-hyperx-fury-8-gb-dimm-ddr3-1600-blauw-kit-van-2.html €89

CPU:
https://www.conrad.nl/nl/amd-fx-6300-hexa-core-6-x-35-ghz-processor-cpu-boxed-socket-amd-am3-874595.html.html €100

GPU:
http://www.videokaartshop.nl/product/435884/category-207537/asus-gtx750ti-oc-2gd5.html €150

Moederbord:
https://www.conrad.nl/nl/asus-m5a78l-m-lx3-moederbord-socket-amd-am3-vormfactor-micro-atx-873673.html?WT.mc_id=gshop&gclid=Cj0KEQiAkJyjBRClorTki_7Zx8QBEiQAcqwGMcfkbT5cgtN6i9SVM8-8UgPUM6PoVET7CvP2vO03S5QaApcj8P8HAQ&WT.srch=1 €45

Ook heb ik nog een DVD brander voor €20 en een 1000gb HDD.
Is dit al een goede samenstelling of hebben jullie betere ideeën?
En zou je hier spellen zoals battlefield 4 mee op ultra kunnen spelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziet er al veel beter uit dan die van mij.. en ik heb er 1 van 700 euro..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziet er goed uit maar ik zou een harde schijf van 500 gb nemen en een ssd van 128 gb of meer want je dat maak je pc veeeel sneller ik doe op mijn ssd windows en belangerijke software en games en op HDD beetje overige dingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor wat je een game-pc kan noemen voor zo'n beperkt bedrag ziet dat er niet slecht uit, maar ik neem aan dat je dan geen €400 dure g-sync monitor hebt? Dan heeft die nvidia graka weinig zin. Ga voor een geschikt AMD exemplaar voor een betere prijs/prestatieverhouding.

Het beste antwoord

Allereerst zou ik niet zelf een pc in mekaar knutselen als je d'r geen kennis van hebt ( zo wel , geen probleem ).Anders kan je beter op dat soort sites van budget game pc samenstellen zoeken . Je aangegeven componenten zullen overigens niet ultra halen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op youtube heb ik een aantal mensen wel battlefield 4 zien spelen op ultra met deze grafische kaart. Dus wat zou ik moeten veranderen als ik hem wel op ultra wil krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ultra halen is vaak geen probleem. De vraag is of de framerate dan niet inkakt. Bij een spel als BF4 lijkt me 60fps-constant wel gewenst. Dat zal je niet halen met een 750ti. Als je met 30fps genoegen neemt kan het wel.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je een goede samenstelling hebt. Ik dacht eerst dat je GPU iets aan de zwakke kant was (toen ik alleen naar de prijs keek), maar de specs laten zien dat deze al beter is dan mijn AMD Radeon 6900 series van drie jaar geleden die ik nog voor veel meer geld kocht. En ik ben al zeer tevreden met de performance van mijn kaart. Je kunt Battlefield met 32.24 fps spelen (als ik het goed zag), dus dat moet een mooi beeld geven..
De DVD-brander zou ik wel vervangen voor een Bluray brander, maar dat heeft weinig met je spellen te maken.
Waar je PC echt sneller door wordt (en ook duurder, dus meer dan 500 Euro) is een goede SSD van pakweg 250 GB. Hiermee wordt alles een stuk sneller geladen. Maar dat is dan een zorg van later. Je kunt deze later combineren met je 1TB HDD en ook hoef je Windows niet opnieuw te installeren. Dat kun je met bijv. Partition Magic van Paragon (of ook andere cloonprogramma's) 1:1 overzetten op je HDD. Je zult het merken aan de laadtijden van je spel en van Windows..