Ik wil muziek op mijn laptop via Bluetooth afspelen, maar niet de rest van de geluiden. Hoe doe ik dat?

Ik heb een Bluetooth adapter gekocht voor mijn laptop. Standaard heeft de laptop geen Bluetooth, en de interne speakers vind ik niet goed genoeg voor muziek.
Het werkt prima! Alleen... als ik het goed begrijp is het OF/OF. Dus OF alle geluiden via de interne speaker OF alle geluiden via de Bluetooth speaker.

Maar als ik muziek luister, wil ik de systeemgeluiden en dergelijke niet over de boxen hebben!
Hoe stel ik het zo in dat ALLEEN de muziek over Blue tooth gaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan inderdaad met de mixer. Maar dat moet ik dus niet alleen voor die systeemgeluiden doen, maar ook voor andere bronnen, bijvoorbeeld youtube. Is een deeloplossing. Maar dan moet ik dat wel steeds opnieuw instellen, dus ik hoop(te) op een permanente oplossing, bijvoorbeeld dat ik alle geluiden van een bepaald programma doorkoppel aan Bluetooth. Door middel van de extensies kan ik bijvoorbeeld alle mp3's asocieren met Winamp.
Dus zou nog maar een klein stapje zijn om de laptop te vertellen dat de geluiden van winamp door te sturen, en de rest niet. Maar dat kan dus niet, blijkbaar... met Windows. Jammer.
Nu hoop ik maar dat er third party software is (of komt) die dat wel apart in kan stellen.

Antwoorden (1)

Tja, dat wordt moeilijk, omdat daar nou geen verschil in gemaakt wordt. Je zult je systeemgeluiden moeten afstellen. Je gaat naar je configuratiescherm op hardware en geluiden, dan op geluid en dan op systeemgeluiden wijzigen klikken. Daarmee kun je de systeemgeluiden uitschakelen of aanpassen.