Door de warmte die de servers produceren om te draaien.
9 jaar geleden
Computers verbruiken energie. Bij dat proces wordt warmte gegenereerd. Dat gebeurt omdat de elektronica die we bij de huidige stand van de techniek gebruiken niet 100% efficiënt is.

De warmte is dus een bijproduct dat we liever niet hebben, maar waar we wel mee te maken hebben.

Een computer is ongewild dus een soort kacheltje. In een serverruimte staan heel veel van dat soort 'kacheltjes' bij elkaar in één ruimte.

Logisch dus dat zo'n ruimte al snel warm wordt. :-)

De oplossing voor dit probleem is te gaan werken met 100% efficiënte componenten. Maar daarvoor is supergeleiding nodig. En die techniek is nu nog niet praktisch genoeg toepasbaar.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
De elektrische energie wordt voor 100% omgezet in warmte. Ongeacht welke componenten je hebt.
Een computer die 150W gebruikt is geheel equivalent met een kachel of gloeilamp of halogeenlamp of LED lamp (zijn er niet, ok) van 150W.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een gloeilamp zet een deel van zijn energie om in warmte, maar gelukkig ;-) ook in licht. Zo zet een computer ook een deel van zijn energie om in vormen als bewegingsenergie, licht (LED lampjes) magnetische kracht e.d.