Hoe sluit ik een tweede monitor aan ?

Hallo

Ik heb al een tijdje een nieuwe pc, ik heb een nieuw beeldscherm met hdmi verbonden aan de pc dit werkt perfect, maar als ik een oud beeldscherm via vga wil aansluiten gebeurt er niks. Het is al wel een plat scherm, ik gebruik windows 8 ook heb ik gepobeerd de nieuwe monitor te verbinden via vga dit werkt niet terwijl de kabel nieuw is.

Ik hoor graag uw advies

B.V.D

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je beeldscherm is ingesteld op HDMI, en je wilt via de VGA ingang kijken, dan zal je bij de instellingen wel eerst de juiste ingang moeten kiezen. Althans, dat is hier bij mijn monitor het geval. Ook moet ik dan het beeldschermformaat wijzigen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is onzin. Windows 8 ondersteunt gewoon alle beeldschermen.
Dan is de kans heel erg groot dat je videokaart 2 monitoren tegelijk simpelweg niet aankan. Je kan op google even op zoek gaan naar het type videokaart dat je hebt en te controleren of deze 2 monitoren aankan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens alleen de VGA aan te sluiten zonder de beeldscherm emt HDMI
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je de VGA aansluiting van je moederbord of die van je videokaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hoort gewoon te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je HDMI aansluiting op je videokaart zit en je VGA aansluiting op je moederbord dan werkt het vaak niet. De videokaart schakelt dan namelijk de interne videokaart uit en dus ook de aansluiting op het moederbord. Zitten de HDMI en VGA aansluiting direct naast elkaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is dat exact het probleem. Ja je kan van DVI naar VGA. adapterje of kabel van een paar euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat noem je geen splitter trouwens.