Wat betekend een rood lampje in een audio uitgang?

Sinds een paar dagen geeft de audio uitgang van mijn laptop licht. Een klein rood lampje brandt achter in de opening. Wat is dit? Wat betekend dit? Is het ernstig? Hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Digitale optische uitgang?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien heb je iets aan de foto's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht als de foto scherp was op het punt waar het scherp moet zijn. Focus ligt op Medion logo niet op het lichtje/aansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://linkai8424.blogspot.nl/2011/03/sony-vpcf13ufxb-laptop-review.html Zou idd een optical out kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Dat rode lampje is je optische uitgang, normaal zit er een klepje voor en dan zie je het niet zo, maar jouw uitgang is ook een mini-jack voor koptelefoon... wel een rare optische uitgang want normaal is dat een toslink aansluiting(met deurtje dus).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar er heeft nooit een lampje gebrand en ook nooit een klepje gezeten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Wellicht dat via de driver de optische output uit te zetten is. Doe eens rechtermuisklik op het luidsprekericoontje
-afspeelapparaten
-zoek het digitale apparaat op
-kijk onder eigenschappen of deze uit te zetten is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klepje heeft er ook nooit gezeten want het is een soort van combinatie outgang(koptelefoon / optisch) Puur toslink aansluitingen hebben zo'n deurtje ervoor...