Kan ik mijn harde schijf uitzetten?

Ik heb een ssd schijf waar windows op staat. De harde schijf draait voor niks, en ik heb een externe harde schijf, dus de interne harde schijf staat onnodig te draaien. Zou ik m (tijdelijk) uit kunnen schakelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
9.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kan je hem er uit halen

Het beste antwoord

Ja dat kan.

In Windows kun je instellen dat schijven uitgeschakeld worden wanneer ze een bepaalde duur niet gebruikt zijn. Ga daarvoor naar het energiebeheer scherm (Start en dan ‘energiebeheer’ invoeren). Klik daarna op de schema instellingen wijzigen naast het door jou geselecteerde energieschema. Klik in het volgende scherm op geavanceerde energie-instellingen wijzigen. In het nu volgende scherm kun je onder het kopje harde schijf instellen dat deze bijvoorbeeld na 10 minuten uitgeschakeld mag worden. Hij zal dan – wanneer de schijf daar ondersteuning voor biedt – stoppen met draaien en veel minder geluid produceren. Wanneer je de schijf in Windows benadert zal deze automatisch weer opspinnen en binnen luttele seconden beschikbaar zijn.

http://nl.hardware.info/reviews/1914/13/workshop-pc-stiller-maken-tip-12-laat-harde-schijven-automatisch-uitschakelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een SSD schijf draait nooit voor niks, want er zitten geen draaiende onderdelen in. Als je hem desondanks zou uitzetten dan crasht je computer, want je schreef dat dat je systeemdisk is. Er is geen enkele reden waarom je zo iets zou doen.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik lees (maar kan het zo maar fout kunnen hebben): 1. SSD (C:)
2. HDD (D:) intern
3. HDD (E:) extern Kan 2 tijdelijk uit?