Hoe stel je deze Tv Tuner in?

Ik heb destijds bij een Medion laptop een tv tuner gekregen met afstandsbediening en antenne. Weet iemand hoe je dit installeert en doet werken, het betref een tv tuner type 7134 van Medion.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie foto.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Stuurprogramma voor je laptop hier downloaden:
http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=4624

Handleiding in Nederlands kun je hier downloaden voor uitleg hoe in te stellen:

https://www.gebruikershandleiding.com/PCTV-7134-NL-06/handleiding-5-5291.html

Toegevoegd na 7 minuten:
Drivers voor voor Windows 7 en 8 hoger kun je hier downloaden de eerste link is voor XP en Vista:

http://www.driverscape.com/download/medion-tv-tuner-7134-mk2-3
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik vraag me af of je deze nog echt aan de praat kan krijgen het gaat hierbij om analoge signalen
deze TV tuner zijn vaak nog van de tijd voor digitale TV

Dus je krijgt hoogstwaarschijnlijk alleen NED 123 erop en misschien je regionale zenders.
Je kon vroeger dus de coax aansluiten op je laptop maar aangezien dit signaal dus tegenwoordig digitaal is kan je hooguit op deze manier dus alleen ned 123 etc nog vinden.
het ligt er ook aan of je kabel tv hebt of tv via adsl ?

Als je geen kabel hebt is je coax aansluiting in de woning meestal afgesloten.
heb je wel kabel dan moet je waarschijnlijk een splitter gebruiken
om het signaal af te tappen voordat deze naar de setop box en modem gaat
en dat is meestal een probleem voor het signaal
je zou dus een losse tv antenne moeten aansluiten om het signaal nog uit de lucht te krijgen.
Je setopbox kan je niet gebruiken omdat deze vaak niet eens meer coax out heeft.
maar hdmi of scart

Maar ik zie 2 pcmcia kaarten
kan je misschien nog een foto toevoegen van die ene grote (van de aansluiting ?)
kunnen deze in je laptop aansluiting ? die ene lijkt me wat groot ? past dat ?
die ander is voor je afstand bediening denk ik ik zie wel een antenne maar dat is volgens mij niet de antenne voor TV maar voor de afstandbediening.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziggo heeft nog steeds een analoog tv aanbod op de kabel.
Met een losse antenne gaat niet omdat tv via de ether alleen digitaal is.
capthavoc
9 jaar geleden
ok weer wat bijgeleerd ik heb geen kabel meer dus dat wist ik niet. de laatste keer dat ik met een tv tuner werkte lukte het nog wel met alleen de publieke zenders
maar dat is dus nu ook geschiedenis ?