Een i7 heeft 4 cores en 8 logical processors. Een core draait op 3.4GHz. Draait elke logical core dan op 1.7GHz?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Een processor heeft vier kernen, en elke kern kan met hyperthreading nog een processor virtualiseren, deze virtuele processor kun je maximaal tot 50% belasten(i.e. de workload wordt gesplitst) zodat je niet je hele computer 'ophangt' tot een non-responsive systeem, dus zou ik zeggen ja, deze draait dan effectief op 1.7GHz, maar je verdubbelt individuele instructies in de pipeline...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een 3.4Ghz kern een CPU virtualiseert, dan dan die virtuele CPU zelf toch tot 100% belast worden? Of zie ik dat verkeerd :).
Ook al is die 100% dan 1.7GHz, en niet 3.4GHz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik met een quadcore met hyperthreading iets render dan gaan alle cores naar 100% Maar programma's zoals Aftereffects kunnen heel goed multithreading werken dus niks aan het handje, het renderen gaat echter net zo snel als 4 cores dus 4x3.4GHz is net zo snel als 8x1.7GHz Programma's die niet aan multithreading doen wordt de logische unit maar voor 50% belast wat goed is want waar vroeger een 'stucked' process je hele single core systeem locked op 100% blijft er nu 50% van de cycles over om toch nog andere taken te doen zoals het afschieten van dat orphaned process.