Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een i7 heeft 4 cores en 8 logical processors. Een core draait op 3.4GHz. Draait elke logical core dan op 1.7GHz?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een processor heeft vier kernen, en elke kern kan met hyperthreading nog een processor virtualiseren, deze virtuele processor kun je maximaal tot 50% belasten(i.e. de workload wordt gesplitst) zodat je niet je hele computer 'ophangt' tot een non-responsive systeem, dus zou ik zeggen ja, deze draait dan effectief op 1.7GHz, maar je verdubbelt individuele instructies in de pipeline...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een 3.4Ghz kern een CPU virtualiseert, dan dan die virtuele CPU zelf toch tot 100% belast worden? Of zie ik dat verkeerd :).
Ook al is die 100% dan 1.7GHz, en niet 3.4GHz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik met een quadcore met hyperthreading iets render dan gaan alle cores naar 100% Maar programma's zoals Aftereffects kunnen heel goed multithreading werken dus niks aan het handje, het renderen gaat echter net zo snel als 4 cores dus 4x3.4GHz is net zo snel als 8x1.7GHz Programma's die niet aan multithreading doen wordt de logische unit maar voor 50% belast wat goed is want waar vroeger een 'stucked' process je hele single core systeem locked op 100% blijft er nu 50% van de cycles over om toch nog andere taken te doen zoals het afschieten van dat orphaned process.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding