Mini jack afgebroken in laptop, hoe verwijderen?

Het topje van de mini jack kabel is afgebroken in mijn laptop. Ik heb al geprobeerd om met een pincet/tangetje en met sterke lijm/satéprikker hem eruit te halen, maar dit is niet gelukt. Heeft iemand de oplossing?
Liever niet naar een computerwinkel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
19.4K

Antwoorden (3)

Met handigheid, veel gepriegel en wat geluk zou dat kunnen lukken met een stukje van een ballpointvulling en een tandenstoker. Zie het filmpje hieronder.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze methode werkt ook niet bij mij.
Misschien een schroef met de hand erin proberen te draaien. En de schroef eruit trekken. Door de schroefdraad zou de schroef de plug mee moeten trekken.

Dit heb ik nog nooit gedaan en misschien zorgt het voor kort sluiting...

Je moet sowieso iets zoeken met veel weerstand, aangezien de vorm van de plug best stevig erin kan blijven zitten.

Toegevoegd na 36 seconden:
Niet met een boor, dit kan de schroef met veel te veel geweld erin draaien en alles beschadigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Lisa,

de makkelijkste manier is 10 secondelijm kopen. Een oude balpen nemen uit elkaar halen en de punt van de pen (niet het balletje maar het plastic deel waar het puntje uitkomt) op de afgebroken plug lijmen. Laten drogen zoals wordt voorgeschreven op de gebruiksaanwijzing en langzaam trekken. Als je ineens trekt wordt de kracht te groot en breekt het af. Als je langzaam trekt (kracht uitoefent) kan je met meer kracht trekken en haal je de afgebroken jackplug er vrij makkelijk uit.

Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Als een balpen niet in de jack ingang past, kun je iets gebruiken dat in de jack ingang kan. Bijvoorbeeld het beschermdopje van een injectienaald. Iets van plastic is het best omdat plastic makkelijk hecht aan de lijm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, ik ga het proberen!