Na reparatie doet mijn tv scherm het niet meer op mijn pc, hoe kan dat?

ik heb mijn pc na reparatie weer terug, maar nou werkt mijn pc niet meer op mijn tv scherm. hoe kan dit? hij heeft wel gewerkt.

hij werkt wel via hdmi, maar dan op 1080i@30Hz (dat vind ik niet fijn om mee te werken)

als ik hem via vga aansluit doe hij het niet en zegt mijn tv vervolgens "Niet ondersteund"

Toegevoegd na 1 uur:
EDIT: kheb mijn drivers al geupdate

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is er iets met de grafische instellingen gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar wat dan??
capthavoc
9 jaar geleden
Als je tv zegt niet ondersteund dan kan het wel eens zijn dat op een te lage resolutie staat kijk eens onder beeldschermen en indentificeer je schermen ook al zie je niets op je tv de ander zou je wel het nummer van zien ik vermoed dat de vga te laag staat ?
640x480 is waarschijnlijk te laag voor je tv ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, want ik heb een gewoon beeldscherm erop aangesloten met als resolutie 1440x900

Antwoorden (2)

Het is misschien een wat flauwe opmerking maar zou het mogelijk zijn dat je pc stuk is! Ofwel, misschien is de grafischekaart wel niet helemaal goed. Bij de reparatie kan er wel wat stuk zijn gegaan die de reparateur over het hoofd heeft gezien! Mij lijkt dat de VGA-aansluiting niet tof is. Mijn advies is, ga even naar de reparateur terug! Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn moederbord is vervangen door een nieuwer type. Er zit nou HDMI dat er eerst niet op zat. ik heb nog wel dezelfde processor. heeft dit er iets mee te maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet wat je met de reparateur hebt afgesproken, maar wel apart dat er alleen HDMI aansluiting op zit! Zou je dus nooit een gewoon VGA-scherm kunnen aansluiten. Ik kan het verkeerd hebben, maar een gesprekje met de reparateur kan hierin opheldering geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maartenboy, dat zegt joal10 niet. Hij zegt dat er HDMI op zit, maar hij zegt niet dat er geen VGA op zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus??? Als die er wel op zit en hij kan zijn tv-scherm niet gebruiken! Ga geen kritiek geven op mijn reactie zonder zelf een oplossing aan te geven!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde het ook niet als kritiek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@maartenboy, misschien is het handig als je eerst de vraag eens goed leest, misschien zelfs 2x. Want er staat duidelijk in dat hij eerst wel heeft gewerkt. Ps. Dit is wel kritiek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit ging/gaat over reactie vanjoal10! Is niet voor jou bedoeld WDHBGS
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dat dacht ik. Excuses.
Ik vermoed dat je PC op een resolutie is gezet welke niet wordt ondersteund door jou Televisie.

Als je deze aansluit op de TV, probeer dan verschillende resoluties / refresh rates.
probeer eerst op lage resolutie (1024x768 ofzo) anders langzaam omhoog 1280x720 of 1366x768, en de refresh rate to 30, 50 or 60.