Kan ik mij moederbord een extra Pcle slot geven?

Ik heb een moeder bord van alternate gekocht en deze had maar een pcle slot. nou game ik dus redelijk veel en wilde ik mijn pc een extra pcle slot geven voor bijvoorbeeld CrossFire of SLi toe te passen.

is het mogelijk om zonder een nieuw moeder bord te kopen een pcle slot toe te voegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
9 jaar geleden
Heeft het echt maar 1 PCI-e slot, of heeft het maar 1 PCI-e 16x slot ? Wat voor videokaart zit er nu al in ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog iets waar je rekening mee moet houden is de stroomtoevoer. Met SLI zit je dan al snel op 4 PCIe stroomconnectors en 700 watt voeding.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet

Maar ik vraag me even af of je moederbord
nog een mini pci-e heeft
zie foto ? het kleine slot ? met die afmetingen ?
daar kun je een videocard op aansluiten
in combi met een andere videokaart
beide kaarten moeten dus beschikken over de aansluiting daarvoor (SLI)

verder reikt mijn kennis even niet of er dus videokaarten zijn
die apart op dat slot los van de andere videokaart kan werken weet ik niet.

maar SLI zou moeten werken
capthavoc
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Je bedoelt PCI-e 1x en 4x denk ik, ipv mini PCI-e . Dan nog, videokaarten wil je eigenlijk alleen in een 16x slot stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je SLI of Crossfire wil moet je twee x16 sloten hebben. Daarnaast moet het moederbord geschikt zijn voor SLI of Crossfire. Waar je daarna nog op moet letten is of de kaarten wel gecombineerd kunnen worden. Eigenlijk wil je twee identieke kaarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet, je zal toch een nieuw moederbord hiervoor moeten kopen.
gvrox