Waarom heb ik veel geruis op mijn headset?

Ik kocht een gaming headset met microjack aansluitingen En usb. mijn moederbord is Geforce GTX970 dat vertelde de verkoper mij toch . Ik heb de laatste drivers enzovoort. Als ik de usn voeding uittrek is het geruis weg maar mijn geluid dus ook en als ik andere usb stations gebruik blijft het geruis dus daar ligt het niet aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een GTX 970 is een videokaart geen moederbord. Probeer eens de jackaansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook, en ik heb de microjacks aangesloten op die van men moederbord maar er is constant geruis. Heb het net eens geprobeerd via optische kabel en dat werkt wel ! Nu ik speel advanced warfare maar bij audio opties staat 5.1 Surround niet tussen, enkel headphone,mono,stereo, automatic detect... Heb ik dan wel Surround als ik 1 van deze selecteer ?

Antwoorden (1)

Als eerste: Je moederbord is geen Gefore GTX970, dat is je videokaart.

Een headset zou alleen al moeten werken met de jack aansluiting, daarmee krijg je geluid uit je geluidskaart (waarvan ik vermoed dat deze op het moederbord zit).

De jackaansluiting van je headset kan je vaak aansluiten aan de voorkant van je PC, en alleen daarmee zou je geluid kunnen krijgen. Wat eventueel ook kan is dat deze aan de achterkant van je PC aangesloten kan worden in de GROENE jack ingang.

Het kan zijn dat de USB van je headset wordt gebruikt om stroom te krijgen, vandaar dat deze aangesloten moet blijven, ook dit kan aan de achterkant van je PC.

Mocht je er niet uit komen dan heb ik meer info nodig. Welke type headset / welke type PC (moederbord).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor dit uitgebreid antwoord ! Waar vind ik het type moederbord precies ? En ik heb niet 2 jacks maar 4 jacks en 1usb dit is voor de Surround vermoed ik. Naam headset is tritton ax pro 2012 versie. Nogmaals bedankt !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=ZCK7b7F5LMs Kan dit je wellicht ook helpen? :D Ik kan zelf hier geen youtube bekijken, maar kijk even, anders kan ik je vanavond pas verder helpen.