Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zit de netwerkkaart in een pc?

Ik heb een desktop maar hij geeft de verbinding met het internet weer maar er staat altijd een uitroepteken bij en ik kan niet op het internet...
Er staan ook een paar laptops en daarop is er wel allemaal internet...
Hoe kan ik de desktop verbinding laten maken met het internet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak zit er op een desktop geen wireless netwerkkaart(Wi-Fi). Je verbindt dan met een netwerkkabel. UTP-kabel/ethernetnetkabel is wat je dan nodig hebt. .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Achterzijde computer, ziet er zo uit:

http://www.mediatechweb.nl/~mt10338/tools/netwerkkaart.html

Daar moet je een netwerkkabel (RJ45) indoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
FreekJuweel's antwoord is helemaal correct, als het een insteekkaart is. Maar vaak zit de netwerkkaart ook op het moederboard geïntegreerd. Geen nood. Je kunt ook 2 of zelfs meer netwerkkaarten in één computer plaatsen. Dus als je nog een slot over hebt kun je een nieuwe netwerk insteekkaart plaatsen en voortaan deze gebruiken.

In je BIOS opties kun je de geïntegreerde netwerkkaart ook uitzetten. Dan gebruikt hij ook geen resources meer en verwart hij je in de toekomst niet als je je netwerkkaart wilt configureren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding