Hoe warm mag de MSI GTX970 4G Gaming worden?

Hoe warm als ik een spel speel?
Bijv BF4, COD etc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegen de 90 graden is de algemene "regel". Als je de temperatuur om laag wil brengen kan je vaak met meegelverde software of te downloaden software de koelingcurve veranderen. De fans gaan dan harder blazen bij lagere temperaturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe warm wordt je GPU?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uurtje spelen gemiddeld tussen de 70 en 80.
Fans staat op automatic
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is normaal. Als je de fans op custom zet en ze op lagere temp harder laat blazen, kan je er zo een paar graden af halen. Met verhoogde geluidsproductie natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Het beste antwoord

http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/specifications

98 graden.

Een behoorlijk hoge waarde mijns inziens. Zelf zou ik er altijd voor zorgen dat de GPU niet warmer wordt dan 90 graden. In een fatsoenlijke gekoelde kast zal dat niet zo snel gebeuren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een goede manier om de temperatuur te testen is met een programma als Furmark. Die zorgt voor een maximale load op de GPU. Meer dan een spel zal doen in alle waarschijnlijkheid dus als de temperatuur constant op een waarde blijft na een paar minuten furmark zal deze in spellen niet hoger worden.

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Normaal zit je bij temperaturen tussen 20 en 30 graden. Dat hangt van je gebruik af. Bij spellen kunnen deze oplopen tot iets over de 50 graden. Maar wat mijn voorganger al zei, is dit niet erg relevant. Je systeem zal langzamer gaan draaien om op de juiste temperatuur te kunnen komen (dat wil zeggen - beneden de gevarenzone te blijven).
Sommige grafische kaarten kunnen zelfs hogere temperaturen verdragen, zelfs tot 95 graden Celsius.
Ik woon in een tropisch land, waar de temperaturen overdag soms wel 35 graden zijn en mijn pc bij sommige spellen echt heet wordt. Deze is nu drie jaar oud, dus mag ik wel blij zijn dat ie het nog steeds redelijk goed doet. Spellen zoals Far Cry 4 lopen zonder problemen.
Lees het verhaal op de volgende link maar eens door...