welk component van mijn pc moet ik als eerst vervangen voor gamen processor core 2 duo e8400 of videokaart nvidia asus gts 450 ?

Om betere prestaties te krijgen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan.

De core 2 duo is niet meer te vervangen. Althans dan moet je ook direct je moederbord(mobo)en RAM vervangen. Je kan dus twee dingen doen.

1. CPU+mobo+RAM kopen. Videokaart laten zitten voor nu en dan later een betere videokaart kopen.
2. Videokaart vervangen, en deze dan later weer omzetten naar je nieuwe systeem (CPU+mobo+RAM).

Dan hebben we nog een onbekende, de voeding. Hoeveel watt, en welke aansluitingen (nodig voor zwaardere kaarten). Als deze laag is, heb je in essentie op de kast na een systeem wat volledig aan vervanging toe is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je direct betere prestaties wil zou ik een andere videokaart nemen. Er zullen echter spellen zijn die een dualcore niet meer accepteren en een quadcore eisen. Soms is dat met een "hack" weer te omzeilen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een 750ti heeft geen speciale voeding nodig maar geeft weer even voldoende prestaties. Als je meer wil zal je zeer waarschijnlijk een betere voeding moeten plaatsen (~60 eu).

http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjogncmpvpl5SlZATjFQnVtmTklqUbGSVbWSkRGILEvMUbKKVjI3NTFQiq2trQUA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een 580 watt voeding met alleen 1 6 pin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Das positief. In die zin dat je dan gelijk een betere videokaart kan kopen. Je moet er dan een nemen met een 6pins aansluiting max.