Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om Nvidea Gpu uit te zetten en Intel grafics aan als ik de oplader er uit haal.?

hallo,
Ik ga binnen kort een nieuwe laptop kopen. (ga een ICT opleiding volgen) en wil hem dus onderweg kunnen gebruiken maar heb dan geen grafise kaart nodig. Die heb ik alleen nodig als ik thuis bij een stopcontact ben.

Dus vandaar mijn vraag kan ik de Nvidea GPU uitzetten als ik mijn laptop van de oplader haal? En dan de Intel grafics gebruiken? Het liefst dat die dit automatisch doet.

Het gaat om deze laptop: HP PAVILION 15-P234ND

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
682

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat jij beschrijft is juist het geval. Als je niet games gaat de nvidia niet aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
juist toch wel? ook voor alle kleine dingen? of hoe werkt het dan samen als ik er helemaal naast zit? (wel bedankt voor het snelle antwoord)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het werkt niet samen. Alles werkt met de Intel HD... totdat je gaat gamen of een video gaat bekijken met een videospeler die hardware decoding aan heeft staan. Of een programma laat renderen die hardware versnelling gebruikt. Dat is ook nog eens in te stellen in de driver van Nvidia. Oh en het is dus Nvidia, niet Nivea met een d. :D Zoek op Nvidia Optimus. Dat is de schakeltechniek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding