Heb ik een probleem met mijn laptop? Zie uitleg voor verdere info

Dag allemaal,

Sinds 2 weken valt mij iets op aan mijn ASUS laptop.
Als ik ermee op schoot zit dan wordt hij vaak na een tijdje heel erg heet en als je dan aan de linker zijkant voelt dan is het daar echt heel erg warm.
Ook sinds een paar dagen als ik mijn laptop kantel hoor ik iets rinkelen. Alsof je "Wie ben ik" aan het spelen bent.
Het lijkt wel er een klein stukje metaal of zo door me laptop heen gaat dan.
Ik heb verhalen gelezen van mensen die dan ook zoiets hadden en dat daardoor de ventilator (of hoe dit dan ook precies heet) beschadigd raakte of kapot ging.
Dit zou best eens kunnen want als dit niet meer goed werkt dan kan je laptop natuurlijk heet worden toch?

Heeft iemand een oplossing/tips? Dit zou erg fijn zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Antoni
9 jaar geleden
Heb je de richtlijnen inmiddels gelezen? Ik denk het niet, hè? Even lezen dus op http://www.goeievraag.nl/pagina/richtlijnen/ en vooral ze opvolgen! En als je niet op die site wil kijken, kan je hieronder het belangrijkste lezen: "Richtlijnen voor vragen stellen Uit de hoofdvraag moet duidelijk worden wat je wilt weten. (...) uit de vraag [moet] duidelijk blijken waar de vraag over gaat en de toelichting dient alleen om eventueel achtergrond informatie te geven als dit nodig is." "De vraag is onduidelijk geformuleerd / te breed gesteld De toelichting is optioneel, maar we raden aan deze te gebruiken om de vraag toe te lichten. Het is dus niet de bedoeling dat je pas weet waar de vraag in grote lijnen over gaat als je de toelichting hebt gelezen."

Antwoorden (3)

als het goed is zit er aan de zijkant een roostertje, luister daar eens of de ventilator draait? Kijk uit met de warmte, de laptop moet op een harde ondergrond staan dit i.v.m. de afvoer van de warmte dus het beste is een schoottafeltje. Als de laptop te warm wordt kan de processor en het moederbord beschadigen, ik zou toch maar eens in de laptop gaan kijken of laten kijken want het lijkt er op dat er iets in de ventilator zit. Ik heb ook zoiets gehad met een Acer laptop, was er een stukje van het scharnier afgebroken en in de ventilator terecht gekomen, met desastreuze gevolgen, fan stuk en moederbord stuk
9 jaar geleden
Bijna elke laptop heeft het probleem dat hij heet wordt als je hem langdurig op de schoot gebruikt. Delen van de ventilatieroosters worden dan afgedekt. Zorg dat dit niet gebeurt. Het rinkelend geluid komt vermoedelijk voort uit het feit dat ook de koelfan te warm wordt en dan tegen vastlopen aanzit !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer ook te kijken of er niet te veel stof in zit. Als je de laptop al lang hebt kan er veel stof opbouwen in je ventilator waardoor die moeilijker draait. Had ik ook met mn HP laptop die viel zelfs uit in de zomer meerdere keren omdat ie zo warm werd
en dan kreeg ik een overheating message.
Dat was waarschijnlijk stof omdat ik mn kamer nooit stofzuig. Jup ik ben een smeerlap
Succes met je probleem