kan ik beter een amd a10 7850k of een fx8350 kopen?

Ik ben op het moment aan het bedenken of ik mijn processor wil moederbord wil vervangen. (huidige set-up in de bijlage).

Ik dacht eraan om een fx-8350 te kopen, maar dacht dat het eventueel ook mogelijk is om een A10 7850k te kopen.

Ik heb op het moment een r9 270 videokaart. En heb in principe geen APU nodig, maar dacht eraan om deze te gebruiken via crossfire.

Ik ben tevens van plan de processor te overclocken (vandaar dat ik dacht aan de fx-8350).

De echte vraag is dus welke van de twee processoren is mij aan te raden en kan ik de R9 videokaart en de R7 APU met elkaar gebruiken voor crossfire?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik hem alleen om te gamen en (lichte) kantoorwerkzaamheden uit te voeren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je überhaupt willen upgraden? Die A10 zal zelfs zwakker/gelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook de FX 8350 zal maar marginaal beter zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou echt zondegeld zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je beter kan doen is een SSD kopen en daar Windows en je games opzetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb al een SSD, maar de moederbord begint oud te worden en nu kan ik hem samen met de i7 als bundel verkopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wat schiet je er mee op denk je? In welk opzicht wordt het moederbord oud?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
leeftijd schat hem rond de 5 - 6 jaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-860-vs-AMD-FX-8350, ziet er wel redelijk uit dacht ik zo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat laat zien dat jouw oude i7 er idd nog steeds goed voor staat. En dat de tijd moeite en geld het in mijn ogen niet waard is om te "up"graden. Welk proces gaat niet naar je zin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hier een moederbord (oude PC) van een jaar of 9 oud. Doet het nog prima. http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2015/compare,3693.html?prod%5B7418%5D=on&prod%5B7452%5D=on&prod%5B7445%5D=on&prod%5B7441%5D=on De i7 920 is vergelijkbaar met jouw CPU
De 8350 en 7850 zitten erbij
De i7 4790k zit erbij om een CPU er bij te hebben die wel een fatsoenlijke upgrade betekent. Let op bij sommige waardes is hoog beter in andere is laag beter (aantal secondes dat een proces duurt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Score in Time [s] Daar wil je dus een lage score achter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Conclusie: 7850= achteruigang
8350= ~gelijk (ietsje beter, maar het geld/gedoe niet waard), in speciale gevallen wel een stuk beter. De vraag is echter of je dat zal merken met jouw specifieke gebruik.
4790k= vooruitgang in alle gevallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.bit-tech.net/hardware/2012/11/06/amd-fx-8350-review/6 Voor gaming kan je ook beter een nieuwe i5 nemen. Een i5 3570k op 3,4 ghz(geen OC) presteert beter dan een 8350 met OC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp je punt en met de i7 860 is op zich ook niks mis. Ik dacht voornamelijk dat de 8350 in de toekomst nuttiger zou zijn d.m.v. overclocken. heb een vriend die hem (met luchtkoeling) op 5 mhz heeft. Mijn 860 vind overclocken wat minder leuk, maar draait nu wel stabiel op 3.37 mhz. Ook gezien de cpuboss compare leek zo een beetje alles veel beter.
op internet had ik ook iets gelezen dat de fx 8350 op termijn beter zou worden, omdat de games steeds meer cores gebruiken / gaan gebruiken en dat Intel het op het moment voornamelijk beter doet in games vanwege de single core prestaties. Bron: "http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1986387/intel-amd-gaming.html" En als je dan al die gegevens ziet op cpuboss, ziet het er wel aantrekkelijk uit, maar in de praktijk hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. keek ook voornamelijk naar AMD wegens de prijs, want Intel is meestal al aardig wat tientjes duurder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik blijf er bij dat je er bijzonder weinig mee opschiet. Als je het dan doet doe het dan goed. Anders kan je over 1 tot 2 jaar weer gaan upgraden. Als je al moet beginnen met overclocken om de prestaties op een beetje niveau te krijgen (kijk nog een keer goed hoe zwak de 8350 MET overclock scoort in een gamebenchmark). http://www.bit-tech.net/hardware/2012/11/06/amd-fx-8350-review/6 Alle huidige games kunnen wel 4 CPU cores gebruiken, volgens mij weinig die er meer gebruiken, maar om dat als gok te nemen... In mijn ogen is en blijft het een rare zet om een maar net iets beter CPU te kopen+mobo. Intel is idd duurder, maar als je voor een i5 4460 oid gaat betaal je niet veel meer, maar heb je wel betere prestaties zonder overclock. Weet je wat je zou kunnen doen, die 270 uit je kast halen, bij je maat er in stoppen en eens FPS vergelijken in games.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het je om games gaat, koop dan altijd de duurste GPU die je kan/wil veroorloven. Ga je pas druk maken over CPU's als duidelijk is dat je GPU meer vraagt dan je CPU kan leveren. Het had in mijn ogen logischer geweest toen je die 270 kocht dat je voor ~100 euro meer een 280x ofzo had gehaald, en die een tijd had gebruikt tot je i7 echt "op" is. Dat had meer zoden aan de dijk gezet dan nu 150 euro of meer kwijt te zijn aan een CPU-upgrade. Nu zou ik wachten tot je in een game echt het gevoel hebt dat je tekort komt. En dan is het nog de vraag of je veel gaat merken van een CPU-upgrade. Kan me zo voorstellen dat een GPU-upgrade nog steeds je prestaties zou verbeteren als je deze CPU houdt. .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb de computer van iemand overgekocht ongeveer drie kwart jaar terug. Was voor mijn gevoel best een redelijke koop. r9 270 zat er toen de tijd al in. Ik zal mijn r9 bij mijn vriend er in doen en kijken wat het verschil is. Denk ook dat ik de i7 nog een tijdje (jaartje misschien) aanhoud.
Werd voornamelijk beetje ongerust wegens de leeftijd van de moederbord / processor, maar dat valt op zich ook wel mee. Tot nu toe kan ik alles wat ik speel nog op high / ultra spelen. Maar zag dat GTA V al wat lastiger wordt (hoewel high, haalbaar moet zijn). Op game debate stond dat dit voornamelijk kwam door de processor. De les voor vandaag is in ieder geval, nog eventjes wachten en dan in een keer goed doen. Ik dacht dat ik dit al deed met de FX 8350 :), maar misschien iets te optimistisch :).

Het beste antwoord

Heey!

Dit licht er geheel aan hoeveel geld je te besteden hebt en de zwaarheid van t spel voor je pc. Zelf heb ik een processor die je niet kan overclocken omdat ik het een beetje eng vind en bang ben dat ie dan teveel lawaai maakt. Als je lichte spellen speelt zou ik sowieso voor de goedkopere versie gaan die je niet hoeft te overclocken aangezien het veel veiliger is voor je pc en voor je portemonnee ;)
Zou je me kunnen vertellen welke games je speelt?
en geloof me... Ik dacht ook toen ik mijn nieuwe pc ging bouwen dat ik het hoogste van het hoogste nodig had. Zet dat uit je hoofd. En koop wat je nodig hebt ;)
Maar moet je zelf weten :D
Reageer alsjeblieft :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op het moment speel ik shadow of mordor en ben van plan gta 5 te kopen. verder speel ik wat "lichte"spellen, heroes of the storm etc. Wil ook voor de toekomst in principe het meeste kunnen spelen. Ik weet dat mijn i7 860 tot op het heden alles aan kan, maar zie het wel een beetje als een bottleneck voor de toekomst. i7 heb ik op het moment wel geoverclocked, omdat dit mijn fps verbeterd in de games en ik niet zeker weet of de i7 860 gta leuk gaat vinden. Dit zou met de amd FX 8350 zonder overclock moeten kunnen. (de i7 misschien ook wel). Tot op het heden geen problemen gehad met de processor / moederbord. Maar gezien de ouderdom (5-6 schat ik), dacht ik eraan om een nieuwe set te kopen en deze te verkopen zolang het kan. (denk niet dat veel mensen staan te springen voor een i7 860 zonder moederbord). de i7 is ook eerste generatie.