Zit er accuzuur in een laptop-accu?

Ik maak regelmatig mijn accu en laptop schoon met een vochtig doekje. Nu ben ik bang er dat er accuzuur lekt vanuit de accu, aangezien mijn dochtertje van 3 er graag mee speelt ben ik bang dat dit kwaad kan, vandaar mijn vraag: Zit er accuzuur in een laptop accu? zo ja, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Antwoorden (2)

Er zit geen accuzuur in een laptop-accu, maar je kunt je dochtertje er toch beter niet mee laten spelen. Er zitten nl. wel andere stoffen in die "niet voor consumptie geschikt" zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de laptop zitten droge accu's. De accu's met zuur en vloeistoffen zitten in de auto's.
De accu's van laptops zijn van het type metaalzouten. Als deze gaan roesten dan komt er wit poeder uit. En dan is een teken dat het kwaad kan. De buitenkant van de laptop kun je goed schoonmaken met een vochtig doekje. De binnenkant en de contacten van de accu hoef je niet schoon te maken. Als je dat schoon wil maken, dan kun het voorzichtig schoon blazen. Aan de binnen kant en in de roosters zit soms stof.

Voor je dochtertje van drie zou ik een tablet met zo min mogelijk bewegende delen adviseren.

En ik zou haar zo snel mogelijk leren, dat water en ander vloeistoffen en een laptop geen vriendjes van elkaar zijn. Hou altijd een oogje in het zeil, want een laptop is speelgoed voor volwassen en soms staat er volwassen zaken op een laptop of zitten er onderdelen in een laptop die niet zo geschikt zijn voor een kind van 3 jaar. De laptop heeft soms meer te vrezen van het kind, dan het kind van de laptop.

De laptop is geen speelgoed voor een 3 jarige, maar voor een 30 jarige. Maar aan de andere kant is de jeugd de toekomst en kinderen van tegenwoordig groeien op met een laptop en andere communicatiemiddelen en kunnen er veel meer dan wij volwassen ons kunnen voorstellen.