Bestaan er "draadlooze" routers?

Met draadloos bedoel ik het draadloos verbinden van de router met de modem.
Ik heb de volgende router gevonden en vroeg mij af of dit is wat ik zocht:
- Linksys E900
- Linksys E1200

Het enige nadeel hiervan is dat ze (behoorlijk) langzaam zijn.

Ik zoek dus een router die ik draadloos kan aansluiten op mijn modem.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ja, dat kan middels een wireless bridge, waarbij twee accesspoints fungeren als brug tussen je modem en router... Niet een ideaal opzetje, want er gaat niets boven hard bedrade verbindingen... maar technisch mogelijk. In principe volstaat elke AP die de bridge functionaliteit heeft. Persoonlijk zou ik voor een AP zoeken waarop je OpenWRT kunt zetten waarbij een bridge maken een 'piece of cake' wordt....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit heet ook wel een wifi extender
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Poker: "dit heet ook wel een wifi extender"
Niet echt, twee AP's als bridge is een duidelijke 'send/receive bond' en met een wifi-extender gaat dat op voor elke client aan 'far end' waarbij het verkeer 2x repeated wordt....een bridge kent dit effect niet. Niet dingetjes gaan verwarren hè?