Kan ik mijn windows 8 hergebruiken?

Ik ga een nieuwe pc assembleren, omdat die ik nu heb voor het grootste gedeelte outdated is. Maar ik hou mijn harde schijf en processor. Mijn processor is een i5 4460k en mijn harde schijf gewoon een Seagate 1 Tb.
Maar nu is mijn vraag moet ik windows 8 (die op mijn harde schijf staat) weer opnieuw op mijn nieuwe pc gaan zetten? Of zal windows 8, die op mijn huidige harde schijf staat, gewoon werken op het nieuwe systeem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
8 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de reacties aangezien ik hier zelf ook wel nieuwsgierig naar ben. ik heb zelf geen windows 8 pc Ik had ooit begrepen dat als een windows 8 serial eenmaal gekoppeld is aan een modern BiosID ,zeg maar op een pc waar windows 8 "van nature" al op zit dat deze niet meer kan worden gebruikt/geactiveerd op een ander pc ? met hetzelfde serienummer ?

Antwoorden (2)

Windows ziet een nieuw moederbord als een nieuwe PC. Als je naast je CPU ook je moederbord behoud kan je Windows 8 dus herinstalleren. Het kan wel dat je even met MS aan de telefoon moet om W8 te heractiveren als je teveel verandert.

Maar ik snap HELEMAAL niks van je outdatet opmerking. Als je een i5 4460K hebt, heb je een nieuwe CPU, Mobo en RAM, als je dan OOK nog je HDD bewaart, wat is er dan nog outdatet? Je GPU? Dat is een kwestie van bijplaatsen. Je kast? Die heeft geen invloed op het MS-verhaal.

Ben benieuwd.

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik zie nu dit.

http://www.microsoft.com/oem/nl/licensing/sblicensing/Pages/windows-licensing-for-personal-use.aspx#fbid=2jA-LWqyYOn

Kan worden overgedragen naar nieuwe hardware als het van de vorige pc is verwijderd.

Dat klinkt hoopvol. Dit is wel helemaal nieuw voor mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie,
Maar met outdated; Ik heb een pc van een fabrikant gekocht, en daarvan is het moederbord niet al te goed. De gpu is ook niet meer even goed, en deze ga ik dus ook vervangen. En als ik mijn moederbord vervang moet ik ook een nieuwe case ivm met aansluitingen. En de powersuply is ook nodig voor meer watt omdat de GTX 970 wel wat nodig is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is niet outdated. Je hebt gewoon de verkeerde spullen gekocht. Wat je nu gaat doen lijkt me een ontzettend slecht idee. Koop gewoon een volledig nieuwe PC en geef/verkoop die je nu hebt aan iemand die dat goed vindt. Wat je straks hebt is een Game-PC en een half afgebroken PC (zooi onverkoopbare onderdelen).
E.e.a. is afhankelijk van de licentie die je nu hebt. Als het een voorgeïnstalleerde Windows versie is, is het een zgn OEM versie. Deze mag door een fabrikant op 1 pc gezet worden en alleen op die PC gebruikt worden. Deze is dus niet overdraagbaar op een andere PC. Het vernieuwen van essentiële onderdelen in een PC wordt door MS als een andere PC beschouwd.
Heb je echter zelf een volledige licentie gekocht dan kan je deze gewoon weer opnieuw gebruiken.