Hoe kan ik mijn externe harde schijf repareren?

Ik heb recentelijk een nieuwe externe harde schijf gekocht (WD Elements 1TB) om daarmee bestanden over te zetten van een Macbook naar een Windows computer. Ik kwam er al snel achter dat het niet kon, dus moest ik kiezen voor welk besturingssysteem ik het zou gebruiken. Ik koos voor Windows, maar daarvoor moest ik het formatteren. Ik weet niet wat er is mis gegaan, maar ik heb nu nog maar 127 MB opslag ruimte over. En ik kan het zo snel zelf niet veranderen.

Ik heb al geprobeerd om rechts te klikken en 'formatteren...' te klikken, maar ik kan niet kiezen tussen de grootte van de schijf. De enige optie is 127 MB.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er weer 1 TB op krijg zonder het op te sturen? Want ik kan niets met 127 MB, en de schijf was redelijk duur. Is er een manier om dit te repareren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
probeer EasyUS partition master. het werkt geweldig

Antwoorden (2)

Je moet daarvoor de schijf eerst opnieuw partitioneren. Daarbij wis je alle partities van deze schijf en maak 1 nieuwe aan.

Dat kan vanaf Windows 7 met Disk Management. Ik heb een link toegevoegd met de handleiding.

Wellicht wat krachtiger met command line tools. Ook daarvan heb ik een link toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De schijf bestaat waarschijnlijk uit meerdere delen, de zogenaamde partities. Elke partitie moet geformatteerd worden voordat je deze kunt gebruiken.

Hieronder een beschrijving hoe je dat kunt doen:

Een hardeschijfpartitie maken en formatteren

Als u een partitie of volume (de twee termen worden vaak door elkaar gebruikt) wilt maken op een harde schijf, moet u aangemeld zijn als administrator en moet er niet-toegewezen schijfruimte op de harde schijf of vrije ruimte binnen een uitgebreide partitie op de harde schijf aanwezig zijn.

Als er geen niet-toegewezen hardeschijfruimte aanwezig is, kunt u ruimte vrijmaken door een bestaand volume te verkleinen, door een partitie te verwijderen of door een partitioneringsprogramma van derden te gebruiken.

Een nieuwe partitie (volume) maken en formatteren

Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start (Afbeelding van de knop Start), Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer. Er is beheerdersmachtiging vereist, als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik in het linkerdeelvenster onder Opslag op Schijfbeheer.
Klik met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen gebied van de harde schijf en klik vervolgens op Nieuw eenvoudig volume.
Klik in de wizard Nieuw eenvoudig volume maken op Volgende.
Typ de grootte van het volume dat u wilt maken in MB of accepteer de maximale standaardgrootte en klik op Volgende.
Accepteer de standaardstationsletter of kies een andere stationsletter voor de partitie en klik op Volgende.
Voer in het dialoogvenster Partitie formatteren een van de volgende handelingen uit:
Als u het volume op dat moment niet wilt formatteren, klikt u op Dit volume niet formatteren en klikt u vervolgens op Volgende.
Als u het volume wel wilt formatteren met de standaardinstellingen, klikt u op Volgende.
Controleer de keuzen die u hebt gemaakt en klik op Voltooien.

Succes!