Kan ik zonder problemen een USB kabel circa 15 meter verlengen om gamepads op aan te sluiten ?

Ik wil op mijn balkon kunnen gamen met een vriend. We hebben een USB verlengstuk om 2 gamepads op aan te sluiten, echter is deze een meter of 3. Het balkon is circa 15 meter van de woonkamer waar de pc staat. Ik vind de pc elke keer verplaatsen teveel gedoe. Is het met een verlengkabel van circa 15 meter mogelijk?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat vaak de officiële limiet van 5 meter (voor USB 2.0) ook in de praktijk de grens is. Voor USB 3.0 geldt zelfs een nog lagere grens van 3 meter.

De lengte kun je wel vergroten met een actieve kabel, zie daarvoor en voor andere mogelijkheden de link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Officieel zou de kabel lengte 5 meter bedragen, maximaal te verlengen tot dertig meter met toepassing van 5 hubs tussen de kabels. Dit is echter wat officieel is vastgelegd voor usb 2.0 waarbij de verbinding in lab omstandigheden aan de specificaties moet voldoen
Ik twijfel er echter niet aan dat een lange kabel van 15 meter zonder de hubs het ook gewoon prima doet. Een kwestie van proberen