Kan je met een normale USB-Lan adapter internet krijgen op een MacBook?

Is het mogelijk om met een normale USB-lan adapter een LAN-verbinding op een MacBook te krijgen? Of ben ik verplicht om het dure verloopstekkertje van Apple zelf aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan ook een alternatief kopen van $6,64 http://www.cnet.com/how-to/add-an-ethernet-port-to-your-macbook-air-for-an-easy-7/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de comments:

I foolishly got the I/O Crest SY-ADA24005 USB 2.0 Ethernet Adapter from Amazon for a MBA running 10.8. Never could get it to work. It will end up in the box of defunct cables that I foolishly think may some day come in handy along with scuzy drives, a few zip disks, and some non-optical mice.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.monoprice.com/Product/?pg_no2=2&c_id=103&cp_id=10311&cs_id=1031102&p_id=6150&sortby=&period=&rating=&seq=1&format=4#feedback
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+

Antwoorden (2)

is er iets mis met de normale poort ?
Als deze voor mac geschikt is dan zou het moeten werken
(het gaat je dus echt om de bedrade LAN verbinding ?)

let dus op het mac logo op de verpakking
De meesten zullen gewoon werken maar fabrikanten zetten graag het mac logo erop
dus dat moet niet moeilijk te vinden zijn
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is er iets mis met de normale poort ? Ja. die ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.techrepublic.com/blog/cracking-open/apples-next-generation-macbook-pro-drops-ethernet-optical-drive/ Maat van me heeft hetzelfde probleem, zit nu te gamen op Wi-Fi, wat een totale ramp is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad er zit op dit moment helemaal geen poort voor LAN op de laptop. Maar bedankt voor de reactie. Ik ga het gewoon proberen met een goedkopere versie eerst.
capthavoc
8 jaar geleden
GASP
geen netwerk poort ????!! geen normale usbpoort
what' s next ???
een 480 p webcam ??? ow wait ,..... ;P https://www.youtube.com/watch?v=KHZ8ek-6ccc
nee ik heb zelf een moshi die geweldig werkt voor mijn mac. kost 20 euro maar dan ben je ook geen usb poort kwijt. (ik heb het dunste model met maar 1 usb aansluiting)

Toegevoegd na 19 uur:
je hoeft niet 1 van apple te nemen (is wel aan te raden)