hoe kan ik meer videokaartgeheugen aan mijn beeldscherm toewijzen?

Ik wil graag gaan gamen maar daarvoor moet ik meer geheugen op mijn beeldscherm krijgen ofzo. Mijn videokaart heeft 4GB en ik heb 2 beeldschermen erop aangesloten. Mijn hoofdbeeldscherm gebruikt 1GB en de ander ook. Dus er is 2GB wat niks doet... Hoe zorg ik ervoor dat mijn videokaartgeheugen allemaal wordt gebruikt? (Of tenminste dat mijn hoofdbeeldscherm 2GB krijgt) Heeft iemand hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn videokaart heeft 4GB en ik heb 2 beeldschermen erop aangesloten. Welke kaart is dat dan precies? Mijn hoofdbeeldscherm gebruikt 1GB en de ander ook. Waar haal je die info vandaan? Heb je niet 4GB RAM en een videokaart met 1GB geheugen? Als je bij dxdiag,exe kijkt wordt het aantal GB niet per beeldscherm verdeeld, maar krijg je steeds weer 1GB te zien, ook als je op 7 schermen erop aansluit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je gaat gamen op een scherm, en het andere scherm niks meer doet dan je bureaublad laten zien, zit het merendeel van je videogeheugen in het spel. Daar hoef je niks voor te doen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Je beeldscherm heeft daar niks mee te maken, enige wat je scherm doet is het signaal weergeven wat vanaf de videokaart binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb een nvidia geforce gt 630 van volgensmij msi (maar op de fan staat gigabyte) en NEE ik heb 8 GB ram en 4 GB op mijn videokaart. Mijn hoofdbeeldscherm gebruikt 1GB (ik ben geen downie)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil graag voor mijn games meer geheugen op mijn monitor staan ofzo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In je bios meer geheugen toevoegen aan je videokaart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb een gigabyte moederbord met een kut bios ik kan er vrij weinig mee. ik heb vanmiddag nog zitten kijken en de bios ook geupdate. niks het enige dat er is gebeurt is dat windows kapot is gegaan en ik dus al mijn programma's opnieuw moest downloaden. ik ben zojuist weer klaar met het downloaden van GTA V via steam. AL MIJN PROGRAMMA'S FOETSIE!! HOE KAN HET. DE BIOS HEEFT NIKS MET WINDOWS TE MAKEN.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
pc wizard zegt dat mijn geheugentype ddr3 1gb is?... klopt dat dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
LOL een GT 630 met 4 GB, ze bestaan echt dus het kan. Een GT 630 is een ontzettende knakenkaart. Daar kan je helemaal geen GTA V meespelen. Ook al zou er 8 GB op zitten.

Antwoorden (1)

Is een geintegreerde kaart waarvan het geheugen onderdeel is van het moederbord werkgeheugen (DDR3) en toegewezen wordt vanuit het bios. Daar zal vast een max op gezet zijn door de bios anders zou je geen werkgeheugen meer overhouden.
Voot grafisch sterk georienteerde games is deze 'kaart' absoluut ongeschikt. Je hebt een kaart nodig met eigen (DDR5) werkgeheugen.