Ik heb een laptop nodig voor de studie Game Technologies. Waar moet ik op letten?

Over een jaar wil ik Game Technologies (programmeren en modelleren, laptop gaat ook gebruikt worden voor gamen) gaan studeren en daarbij heb ik logischerwijs een laptop nodig. Nu weet ik dat ik moet letten op processor, geheugen, grafische kaart etc, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer. De een zegt dat een i7 processor vereiste is, volgens de ander kan ik met i5 prima uit de voeten.

Ik heb wel een vermoeden van wat ik nodig ga hebben, maar bevestiging zou fijn zijn.

Welke minimale specs raden jullie aan? (zo precies mogelijk als dat kan: processor, grafische kaart, ram, kloksnelheid etc)

Voorbeelden zijn ook meer dan welkom :)

Voorkeur voor merken/grootte heb ik overigens niet, al hou ik de prijs graag onder de 1000 euro.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Je school zou een goed advies moeten kunnen geven en misschien hebben ze wel een leuke aanbieding ?
maar ik zou eens alienware onder de loep nemen ?

Helaas denk ik dat 1000 euro niet voldoende is voor jouw aanstaande eisen.
dus flink sparen
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als hij het liefst onder de 1000 euro wilt blijven is Alien ware wel een heel duur merk, er zijn goedkopere alternatieven die hetzelfde presteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je weet dat budget het probleem is, en raad Alienware aan.. Overigens is het heel vervelend een vraagteken te lezen achter een zin die geen vraag is. Een soort geschreven uptalk. Alienware is een merk dat ik altijd afraad, te duur voor de componenten die erin zitten. Dat is dus voor mensen die teveel geld hebben, niet voor mensen op een budget.
Als je wil gaan gamen is de GPU hetgeen waarvan je uitgaat. Als je onder de 1000 eu wil blijven zal je richting een 850m/860m gaan.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html
(onderaan voor de prestaties)

Een i5 is voor een desktop prima, in een laptop is een i5 echter een dualcore proc.. Aangezien veel games een quadcore verwachten zou je dus al snel i7+860m gaan, of een equivalent van AMD.

Toegevoegd na 14 minuten:
Op notebookcheck kan je een aardig beeld krijgen wat de limitaties/mogelijkheden zijn van mobiele GPU's.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik adviseer om eens te kijken naar Msi apache gaming laptops. Als je daar het geld niet voor hebt dan adviseer ik:
i5 of i7 min 2,8 ghz
Min 8gb Ram
En een goede gpu zoals de gtx 8xx m en 9xx m series.