Wat is een geschikte videokaart voor mijn laptop?

Ik heb een fijne, redelijk snelle laptop, alleen DELL was zo fijn om daar een bagger videokaart in te stoppen.

Ik wilde graag FIFA 15 op mijn laptop spelen en uiteraard kwam er bij de can-you-run-it test uit dat alles geschikt was op mijn video kaart na.

Nu staat er bij deze test dat ze de volgende kaarten aanbevelen:
- NVIDIA GeForce GTX 460
- AMD Radeon HD 6870

Na even te gekeken te hebben naar deze kaarten kwam ik er al achter dat deze voor de PC waren, maar wat zijn nou soort gelijke kaarten? Of raden jullie betere aan?

Ik heb geen idee waar ik bij een aankoop van zo'n videokaart op moet letten. Moet ik bijvoorbeeld rekening houden met mijn processor en andere onderdelen, of deze wel snel genoeg zijn en compatibel met elkaar zijn? Welke specificaties zeggen wat over de snelheid van zo'n kaart? De graphics clocks bijv?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, alvast bedankt en in de bijlage staan nog maar even voor de zekerheid mijn gegevens van mijn computer.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik maak overigens vaak gebruik van Autodesk Inventor, een 3D tekenprogramma. Ik weet niet of dat speciale specificaties vereist. Voor de rest doe ik niet heel veel meer dan af een toe een gamepje spelen, filmpje kijken en op het internet surfen.

Voor de gene die gaan zeggen dat een laptop niet is om op te gamen, omdat hij dan te warm word, Ik maak gebruik van coolpads. Werkt echt ideaal, een game als F1 2014 gebruikt a gauw 1,5 GB aan geheugen en na een uurtje spelen is de laptop hooguit warm.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
8 jaar geleden
kun je in deze laptop wel de videokaart vervangen dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zitten gewoon schroeven in de onderkant, dus waarschijnlijk kan ik 'm gewoon openmaken. Garantie is binnenkort sowieso al verlopen, dus openmaken is wat dat betreft geen probleem. Of kan het ook om een andere reden zo zijn dat dit niet kan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt hem openmaken, maar hooguit waarschijnlijk vervangen door hetzelfde model.
Ritsuka
8 jaar geleden
mijn laptop kon ook wel open, maar ik kon alleen RAM vervangen. Mijn videokaart zat ingebouwd op het moederbord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Er is een belangrijk verschil met desktop computers. Zelfs dedicated GPU's zijn over het algemeen aan het moederbord vast gesoldeerd. Er zijn echter een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld Dell notebooks."

Dacht even yes! Alleen voor mijn laptop is het dus hetzelfde verhaal... Dan word het wel een heel duur grapje als ik ook m'n moederbord moet gaan vervangen. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Voor de gene die gaan zeggen dat een laptop niet is om op te gamen, omdat hij dan te warm word," Je moet niet gamen op een laptop omdat:
-Het veel duurder is voor dezelfde prestatie
-Prestaties op een desktop beter zijn
-Een desktop uitbreidbaar is
-Je beter zit voor een bureau met monior
-En vanwege de warmte airflow etc. Dan word het wel een heel duur grapje als ik ook m’n moederbord moet gaan vervangen. Je zegt het alsof dat een reële optie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
alleen DELL was zo fijn om daar een bagger videokaart in te stoppen. :D Wereld op zijn kop argument. Dell heeft een laptop samengesteld, jij was zo ongeïnformeerd om deze te kopen ondanks dat je eisen anders zijn.

Antwoorden (2)

Je kan het beste naar http://pcpartpicker.com/ gaan en daar de onderdelen van jouw pc uitkiezen. het geeft je dan de optie om een videokaart te kiezen die erin kan te kiezen en als je er een gevonden denkt te hebben even naar http://gpuboss.com/ gaan, en daar dan de GPU die je gevonden hebt te vergelijken met de NVIDIA GEFORCE GTX 480. Of je kan uitzoeken welk model het is en even naar het bedrijf van je laptop bellen voor meer informatie over het vervangen van je GPU
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, meh en nee. pcpartpicker is een Amerikaans bedrijf met dito prijzen. Geeft een verkeerd beeld. Tweakers.net of een site als alternate geven een veel beter beeld. gpuboss geeft een raar cijfer gebaseerd op synthetische tests, je kan beter reallife benchmarks van games opzoeken. gpu's in laptops kan je zelden vervangen. je hoeft niet te bellen naar de fabrikant, je kan gewoon 99,9% zeker zeggen dat het niet gaat, anders kan je het even met het typenummer van de laptop nagaan. Daar hoef je geen geld/tijd uit te geven aan een callcenter met 0 verstand van zaken.
Om heel kort te zijn geen kaart is geschikt voor jouw laptop. Dell mikt met haar gamma een beetje op de mid-range consumenten(een paar high-end modellen daargelaten) en daar is de prijs ook naar... het zit zwak in elkaar veelal door plastic bij elkaar gehouden, en sluit lang niet meer zo mooi als deze open is geweest...
De grafische 'power' uit jouw Dell zit geïntegreerd in de CPU als een IntelHD 4000, de processor is door een proces wat fluxing heet op het moederbord gesoldeerd, de kans dat jij succesvol een ander type processor op kan re-fluxen/re-ballen met bijvoorbeeld een krachtiger Intel HD4500 schat ik aan 0%.(issues met BIOS uitgesloten)

Tip: Je moet geen laptop nemen als je wilt gamen, en als je dat dan toch wil tast dan vooraan iets dieper in de buidel en ga voor een Alienware!!
http://www.alienware.nl/landings/laptops.aspx