Ik kom niet in het BIOS-Menu wat nu?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Thecis
8 jaar geleden
wat weinig info om op af te gaan.
Als je niets wil aanpassen (zoals opstart sequentie of een BIOS wachtwoord wil instellen, flashen van je bios, etc) hoef je ook niet in de bios te zijn en maakt het niet zoveel uit. Wat wil je doen, wat voor computer is het (merk e.d.) en kon je dit bijvoorbeeld hiervoor wel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Trek de ethernetkabel (RJ45) er eens uit en probeer het dan opnieuw...
Powergen
8 jaar geleden
Wat heeft een ethernetkabel nou weer met de BIOS te maken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Powergen: nou, sommigen BIOSsen kunnen alleen door een netwerkbeheerder worden veranderd. Als de PC dan niet aan een netwerk zit, verschijnt er een andere BIOS waar je wel bijkan. HP heeft dat bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je niet met welke toets(combinatie) je in het BIOS kunt komen of ben je bijv. het wachtwoord kwijt ? Kortom: meer info gewenst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer tenminste F2, ESC, Delete, F10 en Insert .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erg weinig info! Maar bij opstarten van een pc zie je vaak welke toets je tijdens het opstarten moet indrukken om in de bios te komen. Bv een F??toets. Goed kijken gaat vaak heel snel, maar weet je de toets kan je je pc nog een keer opstarten en dan de toets gebruiken! Maar iets meer info zou prettig zijn.

Antwoorden (1)

Ander toetsenbord? Als je een oudere pc hebt met een usb-toetsenbord reageert hij soms niet. Dan moet je een ouderwets toetsenbord met een ronde plug aansluiten.