Waarom reageert mijn computer niet als ik een tweede (externe) harde schijf aansluit?

Ik heb een 2de externe harde schijf aangesloten aan mijn computer. Met het kabeltje ''van SATA naar USB'' (er zitten 2 usb's aan en 1 sata). Ik sluit de SATA in de harde schijf en beide USB's aan de achterkant van mijn computer. Er komt geen melding en ik zoek er naar maar ik vind niets.

Mijn computer heeft Windows 7. De externe harde schijf is wat ouder. Windows XP staat daarop.

Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij 2 USB-kabels is er 1 alleen voor de voeding. Verwijder deze, want meestal is 1 USB aansluiting genoeg voor zowel data als voeding.. Dat de schijf oa. Windows-XP bevat doet er niet toe, mits de index OK is.
gvrox
8 jaar geleden
Ik zou juist denken dat zelfs met 2 kabels er nog te weinig voeding is (als het een oude 3.5 inch drive betreft, en geen kleine 2.5 inch laptop drive)
gvrox
8 jaar geleden
Voel je / hoor je wel dat de schijf begint te draaien bij het aanzetten ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@compris, ik weet niet precies welke ik eruit moet halen en welke moet blijven zitten. Er is 1 lange kabel met een usb eraan, en aan die usb hangt nog een kabeltje met een usb'tje. @gvrox, maar moet ik het aansluiten op de voeding van de pc dan? En nee ik voel/hoor h'm niet draaien. Bedankt voor de reacties beide.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is dus duidelijk een voedingsprobleem. En @gvrox geeft in antwoord al aan dat dit zo niet gaat lukken. Als het een 3,5 inch schijf is kun je nog proberen de voeding uit de PC te halen (mbv voedingskabel vanaf moederbord voor 2e schijf oid), maar de schoonheidsprijs krijgt het geheel zo niet. Koop evt een losse kast voor een 3,5 inch externe schijf (ca 20 Euro, maar let wel op of het USB 2 of 3 is) en zet de schijf daar in. Die kast wordt geleverd met een eigen voeding.

Antwoorden (1)

De schijf krijgt blijkbaar te weinig voeding om te gaan draaien, dus voeding vanuit de PC zou dat op kunnen lossen. Mogelijk zit dan de USB -> SATA kabel dan in de weg als het SATA gedeelte uit 1 stuk bestaat en niet uit een losse voeding en losse data. De kabel die je hebt is bedoeld om een laptop-schijf (zo'n kleine 2.5 inch) aan te sluiten.
gvrox
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh lekker dan heb ik de verkeerde kabel gekocht -.- Toch bedankt.