Hoe verplaats je met een touchpad op een laptop e-mails in Windows Live Mail naar je mappen aldaar?

Mijn laptop is gedeeltelijk defect. De muispijl zit als het ware vastgevroren op het scherm. Een vriend {die dit zelf veroorzaakt heeft) zegt dat de oorzaak hiervan is dat er allerlei rotzooi op mijn harde schijf staat. Dat is waar maar ik heb er totaal geen verstand van. Hij meer maar niet genoeg dus ga ik Student Aan Huis inschakelen, maar dat kan pas maandag en dan moet ik ook nog maar zien wanneer er iemand komt. Ik heb al een nieuwe muis geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat.

De touchpad van de laptop doet het nog wel maar ik heb daar nooit mee gewerkt en ben daar weinig bekend mee. Ik kan wel scrollen, een mail openen en verwijderen. Vanavond kreeg ik een heel belangrijke mail en om nu te zorgen dat ik die niet per ongeluk verwijder wil ik hem meteen in een map doen maar weet niet hoe dat moet. Ik heb Windows 7 en gebruik Chrome.

8 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Heb je nog een andere usb poort om de muis in te steken?
zondag
8 jaar geleden
Ja en daarin doet de muis het ook niet. Ik geloof ook niet dat die usb poort kapot is. Het komt gewoon doordat die vriend van mij in allerlei programma's heeft zitten rondrommelen. De kwestie is nl dat ik een nieuwe printer heb geïnstalleerd maar die kan niet printen terwijl hij zegt dat hij 2 printopdrachten heeft. Mijn vriend ging dus overal kijken om te zien wat hem dan blokkeert. Ik ben van de regen in de drup gekomen. :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
al andere muis geprobeerd?

Het beste antwoord

Als ik met mijn touchpad een mail in Windows Live Mail naar een map wil verplaatsen, dan doe ik dat als volgt:
- klik met de rechterknop (die onder het schuifvlak staat) op de betreffende mail
- klik in het menu dat je dan krijgt met de linkerknop op 'Naar map verplaatsen...'
- dan krijg je alle mappen die jij hebt een in submenu te zien
- scroll naar beneden door de linkerknop op de schuifbalk in te drukken en dan met de touchpad de balk te verschuiven
- klik met de linkerknop op de map waar de mail naartoe moet
- is de juiste map lichtblauw geworden, klik dan met de linkerknop op OK (daar kom je door op de touchpad er naartoe te schuiven).
- of je kunt eerst een nieuwe map aanmaken.
Amadea
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Muispijl werkt weer dankzij Student Aan Huis, maar bedankt voor je uitleg hoe dat verplaatsen met de touchpad gaat. Goed om dat te weten.

Andere antwoorden (1)

Klinkt als tijd voor een nieuwe laptop… USB poort is waarschijnlijk defect, niks aan te doen, het kan nog wel eens onder de garantie vallen, maar vaak niet. Een touchpad werkt eigenlijk hetzelfde als een muis, maar het kan nog wel eens verschillen per model, de meeste hebben knopjes. Linkerknopje is de linkermuisknop, en het rechterknopje is de rechtermuisknop. Je kunt ook twee keer tikken op het trackpad om de linkermuisknopfunctie te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Sorry ik ben een digibeet. Op het touchpad zitten geen knopjes en garantie heb ik niet meer. Je hebt niet uitgelegd hoe ik dat mailtje naar die map sleep. Please....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je op de email klikt en de muis ingedrukt houdt dan kun je hem in de map slepen door de mail naar de map toe te brengen. Ik hoop dat ik je geholpen heb! Groetjes, Max.
zondag
8 jaar geleden
Spijt me maar wanneer ik de touchpad ingedrukt houd en dan naar links beweeg kan ik die mail toch niet naar de map verslepen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Links zit er toch een knopje? Als je die indrukt dan kan je hem slepen, als je hem lost laat hij hem los... Anders werkt het dubbel aantikken van het touchpad. Bij de meeste kan je ook de rechtermuisknopfunctie gebruiken door twee vingers te gebruiken en dubbel het touchpad aan te tikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je hebt onder/naast je touchpad wel twee knoppen zitten? Ik houd met mijn ene hand de linkerknop ingedrukt, en met de andere hand schuif ik dan over het touchpad om te verslepen.
zondag
8 jaar geleden
Aha Pokemon dat glimmende sierbalkje buiten de doffe touchpad zelf blijkt dus eigenlijk 2 knoppen te zijn. Ja daar moet je maar opkomen als oud mens zijnde. Bedankt dat je me daarop attent hebt gemaakt. Ik heb trouwens de werking van de muispijl in 2 minuten kunnen laten herstellen door Student Aan Huis. Gelukkig geen kapotte muis of USB poort.