Kan ik de schijf van een wd Scorpio blue 320GB over zetten in een andere wd Scorpio blue 320 GB?

Heb een kapotte wd Scorpio blue en wil daaruit in een goede wd Scorpio blue behuizing zetten om daardoor de data te redden die er op staat. In mij beleving moet dit kunnen, snelheid en grote is precies het zelfde!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je een clean room hebt (onwaarschijnlijk) zodat er geen stof bijkomt dan kun je de fysieke schijven die in een hard disk zitten overzetten. Als het een probleem is met de elektronica (en niet met de koppen) kun je beter het printje omwisselen.
gvrox
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, ga printje eerst proberen want schijf draait mooi en goed!
gvrox
8 jaar geleden
@Maartenboy doe wel voorzichtig want het is allemaal gevoelige apparatuur (en geen garantie dat het gaat lukken)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, dat doe ik! Heb voordeel dat er toch al geen garantie meer op zit! Dus meteen een goed leerproces voor mij! Maar bedankt voor je waarschuwing!
Of het kan en past...dat wel. Of je je data er mee kunt redden? Dat waarschijnlijk niet.
Zoals al geantwoord heb je hiervoor een cleanroom nodig om te voorkomen dat er stof in de schijf komt.
Daarnaast klinkt het heel simpel "even een paar schijfjes overzetten" maar is de praktijk een stuk lastiger. De leeskoppen mogen niet beschadigen....alleen dat is al een hele kunst.

Mijn advies...als je het toch echt wilt, koop of zoek eens een oude harde schijf en oefen daar eerst eens op of je hem helemaal uit elkaar en weer in elkaar krijgt (werkend)
99,9% kans dat je dit niet lukt....

dus als de data je wat waard is, zoek een goede professional!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat zou het gaan kosten als jullie dat voor mij gaan doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.digirec.nl/prijzen/