Treed er een vertraging op als je je router op 1 UTP kabel aansluit?

Ik wil binnenkort het modem van Ziggo in bridgemodus zetten. Daarachter wil ik een router aansluiten van TP-Link. De modem en router staan ongeveer 6 meter van elkaar af, en die verbindt ik met een UTP kabel cat 6.

Nou betekend dat, dat al het internetverkeer van mijn 2 computers, laptop, 3 iphones via die ene kabel naar de modem gaat. Kan de kabel dat aan en treed er geen vertraging op als ik ook iets wil uploaden wat 2 dagen duurt?

8 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die upload is maar 20Mbit/s (Ziggo upload). Je router zal vast een 1Gbit/s router zijn. Ja kan dus nog makkelijk je download voltrekken en nog een bestand overpompen van de ene naar de andere PC voordat er problemen op gaan treden.
capthavoc
8 jaar geleden
wat is de reden dat je het modem in brigde wilt zetten ?
het moet volgens mij niet uitmaken.
een download van 2 dagen hoe groot mag dat wel niet zijn ?
Eric1993
8 jaar geleden
Het gaat om een 1Gbit/s router. Het bestand is 350GB groot, en dat gaat dan met een uploadsnelheid van 20 Mbit/s.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1Gbit=1024Mbit 1024-20=1004 Dus dat maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die TP-link zou ik alleen maar kopen als je echt tegen problemen aanloopt met de Ziggo-router. Haal met de Ziggo router op het netwerk gewoon de volle 1Gbit (PC naar PC ~100MB/s bedraad).
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik moet wel een router tussen zetten omdat de modem van ziggo perse bij de aansluiting moet worden aangesloten terwijl mijn pc (en alle andere internet aansluiting) aan de andere kant van de kamer staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar heb je switches voor. Heb hier een switch naar een andere kamer gelegd. Daar kan ik dus 4 PC aansluiten als het moet. Kost een tientje. Een tweede router is alleen handig als je die beter kan positioneren voor Wi-Fi. Bijvoorbeeld een verdieping hoger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjogncmpvpl5SlZATjFQnVtmTklqUbGSVbWSkbGBAYguS8xRsopWMjS1NFOKra2tBQA
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb al een switch hangen. Kan ik daar nog een switch aan hangen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan ook 2 switchen aan een router hangen. Volgen mij ook 2 switches aan elkaar. Maar dat laatste durf ik niet heel hard te zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan theoretisch tot 5 segmenten (= 4 switches) achter elkaar te zetten.

Het beste antwoord

Nee, er treedt geen vertraging op.
Je data moet toch al door die ene kabel naar Ziggo.
Je modem in bridgemode zetten heeft er niets mee te maken. Het enige effekt (voor jou) is dat je dan WiFi kwijt bent.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt er van af welke type router je gebruikt ziggo modem zijn meestal 1gb op lan en de meeste routers niet dat hangt af van de prijs