wat is er mis met mijn laptop als hij klinkt zoals een cassettebandje wat tot spaghetti vernield is?

ineens een raar geluid uit de onderkant van de laptop, aan de kant van de voedingskabel. Zoals vroeger een cassettebandje of VHS klonk als het bandje als spaghetti er uit kwam. Een beetje sizzle geluid. Is niet de DVD speler. Is het de harde schijf? ben nu snel aan het backuppen. Hij heeft afgelopen week veel in de auto gelegen, omdat we hem op de camping niet in de tent achter wilden laten.

Toegevoegd na 18 uur:
het is het ventilatortje, heb deze schoongeblazen met perslucht, en nu is het 10 keer zo erg.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Amadea
8 jaar geleden
Met mijn vorige laptop heb ik iets dergelijks meegemaakt, en toen kwam dat doordat de Windows Player niet meer werkte. Na het downloaden van een andere speler (Real Player) deed het geluid weer normaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is niet het geluid uit de luidsprekers, dat heb ik uit staan. Het komt uit de onderkant van de laptop, links achter, waar de voedingskabel binnen komt. Er zit daar een klein roostertje van een ventilator, die ga ik nu eerst proberen schoon te maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het kan inderdaad stof zijn op het ventilatortje, deze raakt hierdoor uit onbalans.
Mocht het na het schoonmaken nog steeds lawaai geven dan kijken of er speling op de lagers zitten zoja ventilator vervangen anders harde schijf nakijken (harde schijf geeft meestal een ratelend geluid als die niet goed meer is)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is het ventilatortje. Heb alle 27schroeven van de laptop losgemaakt, kon de achterkant er toen nog niet afhalen, en heb ze weer vastgemaakt. Ga eens informeren wat het kost om te repareren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na het vastschroeven van de 27 schroeven was het geluid weg

Antwoorden (1)

waarschijnlijk is het stof die dit veroorzaakt. je kan een computerwinkel je laptop/computer meestal gratis laten ontstoffen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb intussen verder gegoogeld.
laten ontstoffen en nieuwe pasta ertussen kost 40 euro. vanwege dat ze er anderhalf uur mee bezig zijn