Laptop heeft één "audiogaatje", hoe sluit ik een microfoon aan?

Ik heb een vrij nieuwe laptop. Normaal gesproken ben ik gewend dat er twee "audiogaatjes" zijn, voor de hoofdtelefoon en microfoon. Echter heeft dit nieuwe model alleen maar een audiogaatje. Mijn microfoon past hier niet op.
Hoe zorg ik ervoor dat de laptop mijn microfoon pakt? Ik moet binnenkort wat opnemen.

8 jaar geleden
in: Hardware
10.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor merk en model? En wat zegt de handleiding? Zit er geen ingebouwde microfoon en/of camera in? Deze info helpt echt en zou eigenlijk al in de vraag behoren te staan om je adequaat te kunnen helpen!
capthavoc
8 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd welk model dat is,
wilkers
8 jaar geleden
Oh, ik dacht dat het iets algemeens was. Zo liet de winkeleigenaar dit ook weten, maar die kwam alleen maar met vage antwoorden van dat er nu een twin set nodig was, van headset met microfoon enzo. Het betreft een Lenovo Dolby.
wilkers
8 jaar geleden
Excuses, Lenovo Dolby G50.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Audio Combo Jack (headphone and mic) Blijkbaar klopt het antwoord alsnog.
wilkers
8 jaar geleden
In dat geval even naar een onderdelenzaak.

Het beste antwoord

Daarvoor heb je een 4 pins naar 2x 3 pins audio jack nodig, of een headset met maar één jack voor zowel de microfoon als de speakers.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je alleen maar een microfoon wilt aansluiten (dus geen speakers erbij) kan het ook zonder deze adapter. Als het goed is zal de laptop dan vragen wat voor soort apparaat er aangesloten is. Kies dan voor Microfooningang.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onzin
Thecis
8 jaar geleden
Het zou best kunnen , maar met wat er in de vraag staat, is dit gewoon gissen en hopen dat het goed gaat. Daarbij heb je ook geen verdere uitleg gegeven dat het (eventueel) een gecombineerde poort zou kunnen zijn...
Voor mij een -
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/g-series/g50/#tab-technische_specificaties Blijkbaar klopt het.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmm, ik ging er dus al vanuit dat het om een combojack ging. Ik zal er de volgende keer op letten bij het antwoorden en niet zomaar aannames doen maar eerst vragen.
wilkers
8 jaar geleden
Ik ga Johan's idee proberen. Het lijkt er inderdaad op dat dit het is. Nog even wachten met de + en als het werkt laat ik het weten. Moet nu wel wachten op de levering en ik ben bang dat de vraag dan al gesloten moet zijn. Kan dus niet meer reageren. Als het werkt, markeer ik dit antwoord als beste.
wilkers
8 jaar geleden
Heeft achteraf, na nog wat meer dingen te doen toch geholpen. De minnetjes vind ik een beetje jammer en zijn in mijn ogen onterecht.