Hoe kan je het bewegen met meerdere vingers uitzetten?

Hallo,

Het lukt mij niet om de "beweging met meerdere vingers" uit te zetten, voor bv scrollen en zoomen
Als ik hem uitschakel via: synaptics clickpad. Dan schakelt hij hem uit, alleen zodra ik hem opnieuw opstart zijn die instellingen weer precies zoals hiervoor.
Wie kan mij verder helpen?

groeten Elroy

Toegevoegd na 2 minuten:
Het betreft synaptics clickpad 1.3 icm windows 10 draaiend op een hp laptop

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je probleem is dus eerder dat de instellingfen niet bewaard blijven. Een quickfix, met de minste impact op je systeem is er eentje op de site van Microsoft (zie link). Deze vergt wel een ingreep op je register, en is af te raden als je niet erg PC-vaardig bent. Maak altijd eerste een backup van je registry!
Manier 1)
Open regedit.exe
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Synaptics \ SynTP \ Install
Let op, dit is de LOCAL_MACHINE!
Kijk voor een sleutel in de Install-map genaamd DeleteUserSettingsOnUpgrade. Dubbelklik erop en verander de waarde naar 0.
Ga nu terug naar de Synaptics-instellingen en stellen alles zo in als je wilt, en reboot. Kijk of de instellingen bewaard blijven.

Manier 2)
Van de HP-site, zie link 2:
Een tip op de site van HP is om de drivers te verwijderen. (Snelste route; Windowstooets+R, tik appwiz.cpl en deinstalleer Synaptics driver. Installeer dan de drivers voor Windows 7). van de synaptics site, zie link 3. Mogelijk raak je hierdoor wel specifieke UI voor jouw apparaat kwijt (vanwege de OEM-aanpassingen).