Waarom geeft mijn imac g5 geen beeld bij het opstarten?

Ik heb een gratis iMac g5 gekregen, maar deze vertoont enkele problemen. In het begin kreeg ik 3 pieptonen te horen. Na wat googelen heb ik even zitten prutsen met het werkgeheugen. Nu hoor ik af en toe nog de drie pieptonen. Inmiddels heb ik het batterijtje vervangen. Nu is dit probleem verdwenen, maar ik heb nog steeds geen beeld. Ik heb ook al de sneltoets NVRAM geprobeerd, maar nog steeds geen beeld.

Volgens mij start de iMac wel op, want als ik op toetsen druk hoor ik soms een geluidje. Het is ook al gelukt om hem in slaapstand te zetten (ik weet alleen niet hoe) maar het is gelukt.

Heeft iemand een oplossing?

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens, die drie pieptonen komen inmiddels ook af en toe weer voor

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

ik vrees dat je aan deze G5 niet meer veel eer valt te behalen geen onderdelen voor te krijgen zezijn duur en zeldzaam
alleen voor de oude garde wellicht nog aardig

die 3 piepjes is inderdaad geheugen en je bios batterij ?
maar zolang je niet de chimes toon van een mac hoort dan is er toch iets grondig mis
en echt als het je videokaart is dan kan je deze het beste als defect te koop op marktplaats zetten want laten repareren of zelf repareren met losse onderdelen
is schreeuwend duur en niet meer de moeite waard.
met een powermac kan je bijna niets meer, geen wonder dat je hem gratis hebt gekregen.
Beste optie verkopen voor onderdelen. meer valt er niet uit te halen voor je
of misschien met een beetje mazzel ruilen voor een macmini (powermac) die werkt
of een leuke clamshell g3 die hooguit een leuke curiosa is in je collectie

leuk deze imac maar ik zou zeggen laat deze gaan.

anders wordt hij een money hog

op mac gebied is alleen intel nog de moeite waard.
capthavoc