Waarom wordt Wi-Fi automatisch uitgeschakeld?

Het betreft een HP laptop (15-d080ed).
Om de een of andere reden heeft de laptop geen wi-fi. Via de kabel werkt het wel. HP heeft een knopje op het toestenbord om de Wi-Fi in te schakelen, echter blijft het lapje rood/oranje i.p.v. blauw. Als ik in de BIOS kijk staat 'Internal Network Adapter Boot' op disable, als ik deze enable werkt de Wi-Fi wel (aan de drivers kan het dan niet liggen denk ik?).

Als ik mijn laptop dan weer opnieuw opstart staat hij weer op disable, geen Wi-Fi meer dus.

De laptop heeft lange tijd prima gewerkt. Totdat ik hem gisteren na de fabrieksinstellingen heb teruggezet. Toen heeft hij het de hele avond nog gedaan (heb hem toen niet opnieuw opgestart).

Heeft iemand misschien een oplossingen? Voor meer informatie; vraag ze gerust in de reacties.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet in de BIOS wel afsluiten met F10 "Do you want to save changes and exit", daar dan op "yes" klikken anders moet je elke keer dat je opstart in de BIOS duiken. Dhat hurries not up!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik in de BIOS kijk staat ‘Internal Network Adapter Boot’ op disable, Staat dat steeds weer op disable?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ach idd Velduijzen heeft gelijk dat is wat anders.

Het beste antwoord

Ik denk toch dat het een driver probleem is.

Download hier de driver voor draadloos netwerk en installeer die http://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/HP-15-d000-Notebook-PC-series/6529963/model/6779131

Die optie in de BIOS heeft niks te maken met om wifi aan of uit te hebben. Dat is voor als je de laptop wilt opstarten via het netwerk. Daarmee kan je bijvoorbeeld de computer mee opnieuw installeren via een server in het netwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, via deze manier is het uiteindelijk gelukt.