Maakt het uit wat voor spanning qua oplader op een macbook air 11' uit 2015 hij heeft?

Kijk, om het even wat duidelijker te maken.

Ik zat laatst bij de apple store en toen verkochten zij daar 2 verschillende magsafe 2 opladers, 1 van 45 watt en 1 van 85 watt, kan je die 85 watt oplader gewoon op je macbook air 11 inch uit 2015 aansluiten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat levert geen enkel probleem op. De MacBook Air trekt de hoeveelheid vermogen die hij nodig heeft. Alleen een lager vermogen is problematisch.

Dat blijkt zowel uit de officiële documentatie van Apple als uit de ervaringen van gebruikers.

(Overigens heb je het in je vraag over spanning, maar noem je wattages. In de praktijk klopt het wel dat de 85 Watt-adapter een wat hogere spanning levert dan die van 45 Watt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is niet voor niets een verschil aan voltages. Koop gewoon de magsafe die voor jouw batterij gemaakt is.