waarom geeft mijn computer de waarschuwing system battery low ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de systeem batterij is de batterij op het moederbord die dingen zoals de datum van vandaag onthoud als de computer uit staat. Heel vervelend als je iedere keer na het opstarten op 1 januari 2005 begint ofzo. Meestal is dat een knoopcel, CR2023 ofzo.

Antwoorden (2)

De "system battery" is de batterij op je moederbord. Deze zorgt ervoor dat gegevens als systeemtijd e.d. als vast gegeven blijven bestaan. Als die batterij leeg raakt zal op een gegeven moment deze gegevens niet meer vast gehouden worden waardoor je systeemtijd niet meer klopt en terug gezet wordt naar....?
Tijd om die batterij te vervangen dus.
Als je de systeemkast openschroeft zie je op het moederbord een platte knoop cel. Die kan je uit de houder wippen en vervangen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze ziet er zo uit (zie bijlage).

Hier een tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=ao866I9XpTo