Hoe kan ik mijn ram beter benutten?

Ik heb nu 6gb Ram maar de laatse tijd valt mijn pc al bijna uit als ik het over black ops 3 heb.
Dit komt door de Ram omdat er helaas soms niet genoeg geheugen vrij is.
Black ops 3 gebruikt 3/4 gb en dan met het besturingssysteem van 2.5 gb gaat dat botsen en dat helemaal met de achtergrond progammas.
Nu vraag ik me of er een manier is om mijn Ram geheugen beter te benutten?
Omdat dit niet leuk is om mee te werken.

RAM
6,00GB Triple-Channel DDR3 @ 534MHz

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het antwoord van Reddie is niet fout hoor, voor specifieke gevallen. Maar stel dat je je PC al hebt gereboot en het werkt niet; grote geheugenpikkers zijn browsers. Als je Chrome aan laat staan terwijl je speelt pakt dat al een flinke plak geheugen.
Verder kan je in je taakbalk of bij taakbeheer kijken wat er zoal draait en daar het een en ander uit zetten, maar een heel verhaal daarover gaat hier wat ver.

Ik zie wel dat er wat bekende problemen zijn met BO3. Wat bij een aantal mensen heeft gewerkt om de geheugenvraag van de game zelf wat te verlagen (copypaste in Engels):

- Go into install directory steam, steamapps, common, Call of Duty Black Ops III, players folder
- open the config.ini file
- scroll down a little to : //Thread count for handling the job queue WorkerThreads = "4" // 2 to 4
- change the "4" to a "2"

Dus gewoon een tekstbestandje aanpassen en daarin het aantal 'draadjes' verlagen. Wat dat doet is het aantal gelijktijdige gebeurtenissen verlagen. Daardoor wordt het geheugen minder aangesproken. Als het goed is merk je er verder niet teveel van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt voor uw antwoord.
Heeft u misschien enig idee hoe ik dit ook zou kunnen doen met ARK Survival omdat ik dan helemaal denk dat mn pc ermee op houdt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan ook dit regeltje niet vinden in de setup die u heeft laten zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie het, die regel is er met een patch uit gehaad. Je kan het zo proberen: aan het einde van config.ini maak je gewoon een nieuwe regel met daarin:
WorkerThreads = ”2”
Opslaan (misschien read-only maken als dat lukt), Steam herstarten, kijken wat er gebeurt. Soms werkt het, soms niet. Over ARK: 6GB, en de nodige virtual memory en een beetje GPU, zou echt genoeg moeten zijn om een game te draaien hoor. Als je met meer spellen problemen hebt wordt het of tijd om je hele PC eens na te (laten) lopen. Misschien zit het probleem ergens anders, zoals je internetverbinding of videokaart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke dankuwel

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan waarschijnlijk door je computer eens helemaal uit te zetten.
Dus niet in de slaapstand.
Spellen, webbrowser, en andere programma's vragen telkens grote brokken vrij geheugen (de zgn heap). Die raakt steeds meer gefragmenteerd, waardoor bij elke actie die een groot stuk geheugen vraagt, er ram naar schijf wordt geschreven, en andere stukken teruggelezen.
Ik had hetzelfde doordat ik steeds de browser met GV open liet staan, en de computer niet uitzette, maar in de slaapstand bracht.
Na uitzetten (en daarne aan frisse start, dus) was de computer zo'n 100 keer sneller.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn computer gaat elke avond helemaal uit.
Dus dit helpt niet heel erg in mijn beleving.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil ook eigenlijk ARK survival evolved spelen maar ik denk dat dit niet echt mogelijk is als het nu al grote problemen opvraagt.