Is het mogelijk om met één netwerkpoort meerdere connecties aan te sluiten?

Zodat ik bijvoorbeeld meerdere apparaten door een netwerkpoort laat gaan en dan in de patchkast weer die meerdere apparaten krijg zodat ik die weer kan door patchen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
paulus811
8 jaar geleden
lijkt mij ook

Antwoorden (2)

Dit is zeker mogelijk. Dit kan bijv. met een netwerk switch http://www.elektronicadeal.nl/netgear-prosafe-gs105-5x-gigabit-1000-mbps-netwerk-switch?gclid=CjwKEAiAova1BRDS15OXjcug_FMSJACWNAKZt2j1KD4ff57tyw70pW6qwkJXtbsF0Q3rp4-GvWsb0BoCDC3w_wcB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan meerdere apparaten op een netwerk zetten via een switch.
Tenzij je meerdere apparaten van een bepaalde plaats over 1 netwerkkabel wil laten lopen en vervolgens weer wil uitsplitsen in de patchkast lijkt mij niet mogelijk.
Afhankelijk aan de doeleindes en eisen wat je stelt maakt het niet veel uit hoe een apparaat op het netwerk zit. Een netwerkverbinding heb je gewoon met een switch. Je hebt alleen geen gecentraliseerde en gestructureerde oplossing.
En het volgende obstakel komt ook nog om de hoek kijken. Je netwerk is net zo snel als je zwakste schakel is. Dus als de netwerkkabel of switch waar de meerdere apparaten over heen gaan de zwakste schakel is, is dat je netwerksnelheid. Tevens moet je ook je bandbreedte van de aangesloten apparaten verdelen over 1 netwerk kabel. In theorie zal dit voor een vertraging verzorgen. Maar in praktijk(tevens eigen ervaring) is dit te verwaarlozen(mits je echt met grote data hoeveelheden hebt te maken).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk eens aan. En zo leer ik ook nog iets bij!
Bedankt voor je reactie. Hiervan was ik nog niet op de hoogte.