Synology: Hoe kan ik een schijf toevoegen en mijn bestanden daarop behouden?

Ik heb een NAS gekocht van Synology en had daarvoor gewoon alles op een Windows PC staan (Films, Series etc.)
Maar nu wil ik de schijf fysiek overplaatsen naar de nas. (Met alle bestanden erop)

Hoe kan ik dat doen zonder alle bestanden kwijt te raken? (ivm formatteren)

PS. Ik ben niet van plan om een extra HDD te kopen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan volgens mij gewoon de HDD losmaken van je pc( veilig ) en in je Nas stoppen.

Antwoorden (1)

Synology gebruikt ext3 of ext4 als bestandssysteem voor interne drives. Dat gebruikt jouw PC HDD zeker niet. Dus nee, je kan niet je oude HDD zo in de synology pluggen. Je zult dus een extra HDD moeten kopen. Die kan je later dan als back-up drive gebruiken.