Kan ik een compensatie krijgen doordat de specs fout zijn op mijn laptop?

Ik heb +/- 1,5 jaar geleden een asus laptop gekocht bij mediamarkt, er stond dat er een nvidia geforce GTX 760 m video kaart inzat maar er zat een nvidia 840 m in en toen had ik geen verstand van pc's. Paar dagen geleden kwam een vriend van me achter dat er een andere videokaart in zat ipv wat ze zeiden dat er in zou moeten zijn. dus ik vroeg me af of ik uberhaupt nu nog iets van compensatie kan krijgen, bijv de videokaart vervangen of geld terug?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
8 jaar geleden
Is wel erg lang geleden om nog geld terug te kunnen krijgen denk ik. Dan had je gelijk terug moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Videokaart kan je niet vervangen in je laptop. Je bent echt ontzettend laat. Daarnaast heb je blijkbaar niet eens gemerkt dat je een zwakkere kaart had dan je verwachtte. Grootste probleem is het bewijs. Ik kan ook zeggen dat er 2 jaar geleden iets anders op een bordje stond, kan waar zijn, maar het is haast niet na te gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of staat het op de bon? Ook nog, welk programma heeft je vriend gebruikt? Het is niet ongewoon dat een programma een verkeerde waarde geeft. Doe eens:
Windowsknop
(tik in) dxdiag (enter)
Kijk bij beeldscherm 1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat kostte de laptop?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een asus n56j en die heb ik voor rond de 1000 euro gekocht. en het bewijzen word niet moelijk want bij aankoop van me laptop zitten er stickers op met de specs van mijn laptop. Het is gwn de verkeerde videokaart het staat in mijn systeem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat staat er op die stickers dan? "het staat in mijn systeem." Wat bedoel je daar mee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
N56J zegt niet voldoende. Staat er op de onderkant wellicht een langere code: http://tweakers.net/pricewatch/407793/asus-n56jn-cn090h/specificaties/ Zoiets, een JN is een 840m een JR is een GTX 760m. Doe eens:
Windowsknop
(tik in) dxdiag (enter)
Kijk bij beeldscherm 1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de Asus N56JN-CN038H.
Als ik bij beeldscherm kijk staat er de standaart videokaart op"intel(r) HD Graphics 4600". En bij nvidia experience en configuratie scherm staat er 840.
Het is dat ik niet weet hoe ik foto moet toevoegen want dan kon ik de specs laten zien dat er op de stickers staan want idd ik hoor gewoonde 840 te hebben (heb het net opgezocht want wist nie meer precies welke ik had) maar dan snap ik niet waarom z'n sticker van 760 er opstaat dan is het toch techniesch gezien fraude?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windowsknop
(tik in) dxdiag (enter)
Bij weergeven staat NVIDIA GeForce 840M
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan ik een foto plaatsen? want dan kan ik gewoon de foto laten zien.
op de sticker staat NVIDIA GEFORCE GTX 760m en idd de sticker zit op mijn laptop
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/385668/asus-n56jn-cn038h.html Je hebt betaald voor een 840m-laptop met de prijs van een 840m-laptop. Indertijd NIET wetende waarom je nou die laptop precies kocht (toch)? Of heb je hem gekocht op basis van die sticker? Wist je dat een 760m beter was dan een 840, en heb je hem gekocht omdat je een 760 wilde? Stel dat die sticker er niet op had gezeten, dan had je niet eens de hele vraag begonnen of wel? Er zit een verkeerde sticker op die laptop van jou geplakt, waarschijnlijk van de fabriek uit. Als jij hem gekocht hebt op basis van die sticker zou je het idd als oneerlijk kunnen zien. Of het fraude is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik had toen niet zo veel verstand er van maar ik vroeg specifiek om een laptop met een goeie videokaart want ik doe een grafische opleiding en ik weet 100% da ik vroeg of die specifieke videokaart er inzat want voordat ik mijn laptop toch had ik wel wat onderzocht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Interessante kwestie, hoe dan ook. Als je de volgende maand nog terug was gegaan, had je zeker je geld teruggekregen. Maar na 1,5 is het zo'n ander verhaal. Vooral omdat je dus geen notie hebt gehad van het "probleem". Het feit dat je gekregen hebt waar je voor betaald hebt, terwijl je wellicht het idee had wat anders te hebben gekregen maakt het er niet makkelijker op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jah da snap ik maar toen ik op internet zag dat er standaart 840 er in zit heb ik het zegmaar al opgegeven .... ookal vind ik het kut .... maar dankjewel voor het helpen !!

Het beste antwoord

De eerste vraag is natuurlijk, heb je bewijs dat de laptop is verkocht met de specificatie dat er een 760 in zou zitten?

Daarna komt het punt dat als je er 1,5 jaar over doet om te ontdekken dat er een andere gpu in zit dat het apparaat voor jou wel gewerkt heeft. Je hebt immers 1,5 jaar geen klachten gehad? (Is even advocaat van de duivel reactie)

M.i. zou je recht hebben op compensatie/vervanging maar het is na zo'n lange tijd echt heel moeilijk nog te bepalen wat je geleden "schade" (het verschil tussen wat je dacht te hebben gekocht en wat je echt hebt gekregen) is. Zeker omdat bij laptops de prijs van de gpu niet bekend is (deze zijn nauwelijks los te krijgen).