Wat moet ik doen na melding 'hard disk failure ' en de computer start niet door?

Heb windows 10
Ik kreeg melding "hard disk failure " maar kon gewoon pc opstarten. Paar dagen deed hij her gewoon.
Ik sloot me pc af en zetten deze weer aan en bleef hangen op laadscherm windows 10

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Andere HD erin met OS, kapotte HD als secundair inpluggen en kijken wat er nog te redden valt...!
gvrox
7 jaar geleden
Dus je PC geeft een melding dat je HD stuk is / gaat, en vervolgens gebruik je 'm gewoon een paar dagen ? Hopelijk heb je in die tijd belangrijke files veiliggesteld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik liet net me computer "automatisch herstel "doen en toen zei me pc : boot device not found , please install an operating system on your hard disk, loopt nog stuk door maar volgens mij niet intressant
gvrox
7 jaar geleden
Wat freekfluweel zegt is de beste oplossing, nieuwe HD kopen, windows opnieuw installeren, en kijken of je nog wat van de oude schijf terug kunt halen. Iets anders proberen zoals systeemherstel kan de disk mogelijk erger beschadigen, waardoor je minder files terug kunt vinden. Stond er wat belangrijks op ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk is er inderdaad iets met de harde schijf of de aansluiting daarvan aan de hand.
gvrox
7 jaar geleden
@Answermyquestionsplz hoe is het afgelopen ?

Antwoorden (1)

- Verwijder (voorzichtig) de oude harde schijf uit de computer
- Koop een nieuwe harde schijf
- Installeer Windows en je programma's opnieuw
- Als dit allemaal weer werkt, sluit dan de oude harde schijf aan
- Kopieer alles dat nog te redden valt van de oude naar de nieuwe schijf
gvrox