Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestanden kwijt op externe harde schijf?

Ik sla sinds 5 jaar regelmatig bestanden op op een externe harde schijf (freecom, 400GB). Maar nu ben ik erachter gekomen dat ik vrijwel alleen .doc, en .pdf bestanden terug kan vinden. Ik weet zeker dat er in bepaalde mappen ook .dwg bestanden staan, of photoshop/illustrator bestanden...
'show hidden files' heeft geen zin.
Wie weet raad??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik zou zeggen, ga er even mee naar een hardware store. die hebben er vaak meer verstand van. (computer winkels etc.) dit kost soms maar een paar minuutjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De externe HDD kan defect zijn. Mochten er bad cluster (beschadigingen) op zitten dan kunnen de bestanden onzichtbaar worden. Op http://bad-sector.qarchive.org/ vind je een aantal programma's om je schijven te testen en soms zelfs te repareren. Mocht de schijf defect zijn en er zit nog garantie op, dan kan je een nieuwe schijf krijgen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Freecom kan je voor enkele tientjes een 'verzekering' voor je schijf afsluiten en dan kan je hem aanmelden voor datarecovery.

Zelf kan je met Pandora Recovery (freeware; bron) ook nog zoeken naar allerlei verloren bestanden, bij voorkeur met de surface scan (duurt langer maar dan vindt het programma veel meer).

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recuva, getdataback of een ander recoverprogramma.
Tik in google datarecovering en volg de aanwijzingen.
Let wel dat veel free of trialware maar een deel van de data terug haalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding