Laptop beeldscherm werkt niet goed, hoe oplossen?

Het is een Compaq C760ED
Bij het verder openklappen van het scherm wordt het scher beter of slechter. Op een extern scherm gaat het goed. Laptop is nog geen twee jaar oud, heeft geen garantie meer.
Hoe is dit op te lossen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb dit service manual gevonden http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01301275.pdf

Toegevoegd na 1 uur:
Hier een handige flow chart om storing te zoeken:
Voorlopige conclusie losse bedrading of de inverter is stuk.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.daileyint.com/hmdpc/lcd.htm#laptop%20display%205

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (4)

Laten maken, misschien zit er een draaitje los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verbinding van het scherm met de onderkant heeft veel te lijden. Wat ik op mijn werk veel deed was lopen met mijn laptop van de ene plek naar de andere, maar zonder hem helemaal dicht te klappen. Dan krijgt hij extra te lijden. Gelukkig zat ik in de IT en werd ik regelmatig verwend met nieuwe apparatuur en als 'ie kapot ging, kon ik hem omwisselen.

Ik denk dat er niets anders opzit, dan er even door een expert naar te laten kijken. Wellicht kan je aanspraak maken op een coulance regeling met betrekking tot de garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laptop los (laten) schroeven en de connector op het mainboard en achter in het scherm opnieuw plaatsen, als dit niet helpt dien je de kabel te (laten) vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets los-schroeven maar afblijven!

Als de storing niet is veroorzaakt door externe factoren zoals valpartij of vloeistof maar zich spontaan voordoet EN als u de laptop als particulier heeft aangeschaft (niet zakelijk) dan heeft u nog wel garantie.

Ga naar uw verkoper (niet naar HP) en regel het daar.
Heel veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Consumenten hebben ook na 1 jaar garantie recht op een goed werkend apparaat. 2 jaar (of soms zelfs meer) is geen uitzondering. Uw verkoper mag voor een reparatie geen kosten in rekening brengen.

Indien uw verkoper niet meewerkt --> Rechtsbijstand inschakelen. As simple as is. Laat u NIET verwijzen naar HP. Dat is het eerste jaar handig tijdens de garantie, daarna niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelijk een mail gestuurd en al antwoord, ze verzoeken mij contact op te nemen met de servicedienst van de fabrikant!!!!!
Zal ik ze een aangetekende brief sturen dat ik wil dat Wehkamp, waar het is gekocht, dit moet regelen omdat de fabrieksgarantie is verlopen? Zie hier de tekst van mijn mail en het antwoord van Wehkamp: Geachte heer/mevrouw, Deze laptop beeldscherm werkt niet goed, hij geeft strepen en is daardoor onbruikbaar.
Dit defect is plotseling ontstaan, het apparaat is steeds met alle zorg gebruikt.
Hierbij stel ik Wehkamp aansprakelijk voor een kosteloze reparatie of vervanging van het apparaat. De reden is dat een laptop tenminste een levensduur van 3 tot 5 jaar hoort te hebben.
Ik reken op een coulante behandeling van deze claim. Graag krijg ik van u z.s.m. een bericht waar ik de laptop kan inleveren of naar toe sturen voor reparatie. Met vriendelijke groet,
XXxxx Antwoord Wehkamp:
Geachte heer, mevrouw xxxxxx Hartelijk dank voor uw e-mail. Hierbij bevestigen wij de melding van uw klacht. Wij vinden het erg vervelend dat u een klacht heeft op een door ons geleverd artikel. Het is gebruikelijk dat bij dit soort artikelen de servicedienst van de leverancier de klacht in behandeling neemt. Zij kunnen samen met u direct bepalen hoe de klacht het beste opgelost kan worden. Daarom verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de desbetreffende servicedienst. Het telefoonnummer hiervan is:0900-2020165 Ter bevordering van de afhandeling vragen we u de gegevens van het artikel bij de hand te houden.
Met vriendelijke groet, Ellen Boone Klantenservice wehkamp.nl http://www.wehkamp.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hier inderdaad niet mee akkoord gaan. Als Wehkamp jou niet helpt, dan gaat stap 2 uit mijn antwoord in werking als ik jou zou zijn: Rechtsbijstandsverzekering bellen. Wehkamp zal alsnog voor een oplossing zorgen. Hoe zij het daarna met HP regelen is hun zorg. Wel goed van Wehkamp dat ze zo snel op een e-mail van jou reageren! Hulde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of inderdaad als eerste een aangetekende brief: Vermeldt direct dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden indien er geen passende oplossing binnen een redelijke termijn volgt.