Er si een grens aan de huidige technologie. Dat heeft te maken met een aantal zaken:
1. Bij toenemende snelheid ontstaat meer warmte. Dat moet ergens heen. Voor een thuis PC een Argon koeling nodig hebben is onwerkbaar en duur.
2. Bij een hogere snelheid ontstaan er problemen met de interferentie. Er vind meer 'overspraak' tussen geïsoleerde delen plaats (capacitaire werking) waardoor je processor niet meer goed werkende is te krijgen.

Of de grens op 16 GHz zit weet ik niet zeker maar indien men veel verder wil gaan zal er eerst een technologie verandering moeten plaats vinden. Bijvoorbeeld fotonen schakelaars ipv silicium transistoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zitten we ws wel maar de oude troep moet eerst op.