Waarom gaat mijn optische muis alle kanten op?

Hij schiet soms spontaan een hoek in als ik bezig ben, heb de muis al goed schoongemaakt met een doekje, ondergrond goed schoongemaakt, de PC gereset, een andere ondergrond gebruikt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...misschien een kat in de buurt?

Het beste antwoord

Meestal ligt het aan de ondergrond.
Als deze teveel spiegelt dan krijg je dit effect.
Het beste kan je door uit te proberen met diverse ondergronden onderzoeken wat voor jouw muis de beste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik had dit probleem eerst ook. En bij mij kwam het doordat ik onbewust met een andere vinger, ander deel van mijn hand enz. op dat ''vierkantje'' kwam waarmee je de muis kan besturen. Sinds ik mijn handen van mijn laptop af leg, heb ik hier geen last meer van.

Ik denk dus dat het bij jou ook komt doordat je per ongeluk een ander deel van je lichaam op de mousepad legt waardoor de muis een hele andere kant op gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had dit ook, nadat ik een andere muismat heb gekocht/gekregen (van stof, dus niet van dat plastic/glij achtig spul) heb ik er geen last meer van :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor een muis je bezit, maar bij mij zit
er een heel klein knopje bovenop , en als je die een maal
indrukt, dan gaat die 5 keer zo snel, en vliegt zoals je
zeg alle kanten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spiegelcontactpunten van de laser kunnen bekrast zijn.. kan bv door een speld of iets anders scherps.. in dat ergste geval valt de muis niet meer te redden.

Maar het kan ook een irritant klein haartje zijn, of een stukje snot.. of een broodkruimel..

en daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de locatie waar je de muis op gebruikt.. probeer eens een boek.. kijken of deze het dan wel beter doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè, wat een lekker voorbeeld! ;-)
Het kan natuurlijk dat je computer is gekraakt en is overgenomen. Dan zit een ander jouw muis te bedienen.
Is dit probleem er ook als je internet verbinding (kabel) eruit haalt?

Als andere ondergrond, bedoel je dan een muismatje? Probeer die eens?

Heeft een andere muis ook hetzelfde probleem?